Secretarul de stat ALDE în Ministerul Transporturilor, Ovidiu Sîrbu, a participat luni,11 martie, la avizarea favorabilă a Planului Urbanistic General (PUG) pentru Municipiul Timișoara – un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului și de dezvoltare a Timișoarei.
Principalele propuneri din PUG-ul avizat la minister se referă la legătura dintre autostrada Arad-Timișoara, care se va face cu descărcare la Sânandrei, întregirea traseului inelelor 2, 3 şi 4 pentru asigurarea legăturilor dintre arterele radiale fără traversarea zonei centrale (inelul 1) și amenajarea unei artere majore pe direcția est-vest (pe amplasamentul amprizei liniilor CF) pentru asigurarea unei legături directe din zona centrală cu nodul de descărcare din autostrada A1 (nod Remetea Mare). Artera asigură şi o legătură rutieră directă dintre gara CF Timișoara Nord cu aeroportul internațional „Traian Vuia”. În PUG a fost trecută și reamenajarea inelului 1 ca arteră majoră cu trei benzi de circulaţie (o bandă destinată pentru transportul în comun de persoane) şi sens unic, s eface referire în acest document și la extinderi şi sporiri de capacitate în partea de sud a intravilanului (b-dul Sudului, str. Mareşal Constantin Prezan, str. Venus, Calea Martirilor 1989, str. Aurel Podeanu, str. Surorile Caceu, Aleea Ripensia, str. Ovidiu Cotruş şi Calea Buziaşului);
Obiectivul major, de primă urgență, privind fluidizarea legăturilor rutiere de transport persoane şi marfă între oraş şi reţeaua rutieră periurbană, îl reprezintă întregirea centurii ocolitoare a oraşului, dar și dublarea traseului de penetrare DN6 (E70) sau drum de legătură – Centura Nord – DN69 km 3+820.
În ceea ce privește traficul feroviar, în PUG se specifică și legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Traian Vuia din Timișoara, realizarea unei centuri feroviare (ocolitoare a municipiului Timișoara prin Nord, pe direcția Arad-Lugoj, în principal pentru a devia traficul de marfă pe C.F. ce traversează actualmente municipiul) și poziționarea în subteran a celor două gări principale (Gara de Nord și Gara de Est) precum și a căii ferate dintre acestea, păstrându-se în principiu poziția gărilor și traseul căii ferate dintre acestea, desfășurat pe o distanță de aproximativ 8 kilometri.
Planul Urbanistic General (PUG-ul) este un proiect care face parte din programul de amenajare a teritoriului și de dezvoltare a localităților ce compun unitatea teritorial-administrativa de bază. Planul Urbanistic General al Municipiului Timișoara cuprinde analiza, reglementările și regulamentul local de urbanism pentru întreg teritoriul administrativ al unității de bază.
Citiți principiile noastre de moderare aici!