Reprezentanţii municipalităţii au anunţat, vineri, lansarea licitaţiei pentru lărgirea pasajului pe sub calea ferată, a străzii Popa Şapcă şi bulevardului Antenei la patru benzi.
„S-a publicat pe SEAP documentaţia de licitaţie (…) Valoarea estimată a investiţiei, deci valoarea maximă, este de 44,2 milioane lei fără TVA. Termenul de execuţie stabilit de proiectant, tot ca termen estimat, este de 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Termenul până la care pot fi depuse ofertele este 20 noiembrie 2015, ora 10”, a anunţat primarul Nicolae Robu.
Cealaltă licitaţie, pentru lărgirea pasajului Jiul, a fost lansată la începutul lunii. Valoarea estimată a contractului este de 28 de milioane de lei fără TVA în acest caz, iar ofertele pot fi depuse până în data de 27 octombrie.
Pasajul Jiul ar urma să aibă cinci benzi de circulaţie, trotuare şi piste pentru biciclişti.
„Se va lărgi pasajul la cinci benzi, se va lărgi strada Jiul la patru benzi, se vor amenaja trotuare şi piste de biciclete civilizate pe ambele părţi ale pasajului, se vor prevedea pompe pentru evacuarea eficienta a apei pluviale, în Bega – ca la Michelangelo”, a prezentat planurile Robu.
Cele două lucrări ar urma să se desfăşoare în paralel, cu tot disconfortul pe care îl va presupune asta. Vor fi finanţate din bani de la bugetul local.
În ciuda termenelor avansate de proiectaţi, primarul este convins că lărgirea celor două pasaje şi a străzilor conexe se poate realiza într-un timp mult mai scurt, sub un an. Când ar putea să înceapă şantierul? Chiar în decembrie, dacă nu va fi o iarnă grea!
„Sper ca licitaţiile, şi la Jiul şi la Popa Şapcă, să decurgă în condiţii bune, să putem începe cât mai repede lucrările. Chiar va fi radical schimbată viața oraşului nostru (…) Dacă vremea pe luna decembrie va fi considerată potrivită, vom da drumul lucrărilor şi vom face tot ce se poate face ca operaţii pregătitoare. Evident, când vremea va deveni necorespunzătoare vom da ordin de încetare a lucrărilor. Aceste lucrări pot fi finalizate mult mai repede dacă firmele vor agrea să se mobilizeze zi şi noapte, la propriu (…) Aceste lucrări pot fi terminate mult mai repede, se poate lucra în paralel pe tot frontul. Eu consider că aici putem termina în 6 până la 9 luni cu o mobilizare excepţională”, estimează Robu, care dă ca exemplu lucrarea din zona Michelangelo, unde s-a finalizat totul în 2 ani şi o lună.
Cât despre perturbarea care se va produce în oraş, oficialii municipalităţii sunt convinşi că timişorenii vor agrea o perturbare mai mare a traficului pe o perioadă mai scurtă de timp decât situaţia actuală sau perturbări pe o lungă durată de timp.
În ceea ce priveşte realizarea unui nou pasaj în zona Solventul, reprezentanţii administraţiei locale afirmă că, deşi ar fi foarte importantă şi o asemenea lucrare, ea nu poate fi asumată acum.
Cum vor arăta pasajele Jiul – Circumvalaţiunii şi Popa Şapcă odată lărgite vedeţi în imaginile care au fost făcute publice de către proiectanţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!