Reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara vor să reabiliteze liniile de tramvai și să modernizeze tramele stradale pe șapte trasee: Traseul 2 – Calea Stan Vidrighin, Traseul 4 – Bd. Cetății, Traseul 5 – Calea Mareșal Ion Antonescu (n.r. fostă Calea Bogdăneștilor), Traseul 6 – Aleea Avram Imbroane, str. Gheorghe Adam (n.r. fosta Spitalul Nou), Traseul 7 – str. Ana Ipătescu, str. Victor Hugo, str. Aluniș, str. Drubeta, Traseul 8 – str. Ardealul și Traseul 9 – str. Ioan Slavici, str. Polonă.
De unde bani pentru toate aceste planuri? De fapt, investițiile ar urma să fie făcute prin Primăria Timișoara, reprezentanții municipalității anunțând deja că vor să acceadă la fonduri europene pentru a moderniza liniile de tramvai din Timișoara. Oficialii regiei nu estimează însă și în cât timp s-ar face toate aceste investiții.
Pentru 2017 însă, reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara par să aibă planuri mari. Printre principalele investiții se numără și un studiu de oportunitate pentru dezvoltarea unei zone de locuințe de serviciu, dar și… extinderea transportului electric pe Calea Șagului.
Să le luăm însă pe rând. Conducerea RATT vrea să le ofere locuințe de serviciu șoferilor, pentru că stă cam prost la capitolul șoferi și vatmani, oamenii plângându-se de salarii mici și beneficii puține. Viitoarele locuințe ar urma să fie amenajate pe Calea Stan Vidrighin nr. 2, unde RATT are un teren. Studiul este finanțat, conform unui raport al RATT, prin POR 2014-2020, și ar urma să fie gata în 2017. Despre banii pentru ridicarea efectivă a locuințelor nu scrie nimic în raportul prezentat de regie.
Tot cu fonduri europene, RATT ar vrea să amenajeze și o pistă de mașinuțe și poligon pentru copiii care vor să învețe să meargă pe bicicletă, având la dispoziție un teren de mai bine de un hectar aflat pe strada Gării. Planul Urbanistic de Detaliu pentru viitorul centru administrativ, spații întreținere și piste pentru Atelier Biciclete RAT Timișoara a fost realizat deja. Practic, pe terenul respectiv va fi ridicată o clădire pentru dispeceratul regiei, vestiare, birouri, sală de ședințe și grupuri sanitare, două depozite pentru biciclete și vor fi amenajate un atelier de reparații, o spălătorie auto și o magazie, precum și locuri de parcare. Oficialii regiei estimează că vor face acest centru în 2017.
Tot anul acesta, reprezentanții Regiei Autonome de Transport Timișoara vor să elaboreze, din surse proprii, un studiu de oportunitate pentru dezvoltarea platformei Dâmbovița.
În continuare, regia lucrează la amenajarea Muzeului de Transport Public Corneliu Mikloși și la ridicarea unei parcări supraterane. Fonduri: POR 2014-2020.
Printre planurile pe termen lung ale RATT se numără și modernizarea depoului de tramvaie din Dâmbovița (POR 2014-2020, estimare 2017-2018), o stație intermodală pentru transport public de persoane în Dâmbovița (POR 2014-2020, estimare 2019-2020), depou de tramvaie Calea Buziașului (POR 2014-2020, estimare 2019-2020), modernizarea depoului de troleibuze/autobuze (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), extinderea liniei de tramvai către Sânmihaiul Român (POR 2014-2020, estimare 2019-2021), linie de tramvai între Calea Bogdăneștilor, viitorul Pasaj Solventul și Gara de Nord (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), modernizare rețelei de contact troleibuz (POR 2014-2020, estimare 2017-2020), extinderea rețelei de troleibuz 13 pe str. Locotenent Ovidiu Balea până la Pasajul CFR Timișoara (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), extinderea rețelei de troleibuz Bd. Sudului – Urseni (POR 2014-2020, estimare 2019-2020), extinderea rețelei troleibuz Bd. Sudului – str. Podeanu – str. Negoiu – Aleea F.C. Ripensia – Bd. Michelangelo (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), extinderea liniei de tramvai pe str. Ovidiu Cotruș (POR 2014-2020, estimare 2018-2020), extinderea liniei de tramvai str. Miresei – str. Amurgului – str. Demetriade – Aleea Avram Imbroane – Muzeul Satului (POR 2014-2020, estimare 2019-2021), extinderea liniei de tramvai Calea Bogdăneștilor – Pasaj Solventul – Bd. Dâmbovița (POR 2014-2020, estimare 2019-2021), extinderea transportului electric pe Calea Șagului (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), sistemul de E-Ticketing (POR 2014-2020, estimare 2017-2019), un studiu privind informatizarea regiei (surse proprii, estimare 2017-2019), precum și dezvoltarea infrastructurii de navigație și portuare a Canalului Bega pe traseul Timișoara – granița Serbia.
RATT nu poate scrie însă proiecte proprii pentru a le depune la Uniunea Europeană, așa că are nevoie de specialiștii din Primăria Timișoara pentru toate aceste planuri de investiții. Rămâne de văzut care dintre ele vor rămâne la stadiul de propuneri.
Material apărut în săptămânalul Agenda.
Citiți principiile noastre de moderare aici!