Oficialii Regiei Autonome de Transport în Comun Timișoara au refuzat să ne transmită traseele minibuzelor Mercedes care au fost înmatriculate recent. La fel și cei ai Primăriei Timișoara. „Onoarea” îi va aparține primarului Nicolae Robu, care susține, vineri, la ora 12, o conferință de presă la PNL.
Se discută însă intens despre cele șase minibuze și pe forumul RATT, unde angajații își dau cu părerea despre eventualele trasee. Un angajat al regiei, care spune că a realizat și fișierele audio pentru anunțarea stațiilor, anunță posibilele trasee.
„S-ar părea că liniile deservite, cel puțin în prima etapă, vor fi E6, 28, 32, 46, E4b, 29, E4, E3 și 6 tramvai”, scrie acesta pe forumul RATT.
Nu se spune însă nimic despre cum ar putea să împartă RATT cele șase minibuze pe toate aceste linii.
Vă reamintim, primarul Timișoarei a anunțat zilele trecute că minibuzele vor ieși pe traseu începând de luni, 27 martie, edilul-șef spunând că traseele și orele la care vor circula urmând să fie anunțate în timp de către RATT. Vă spuneam tot atunci că, potrivit unor surse din cadrul regiei, noile mijloace de transport ar urma să înlocuiască linii care nu sunt atât de înghesuite, pentru ca oficialii regiei să poată folosi autobuzele pe liniile mai circulate. Primarul mai vorbea, la un moment dat, și despre extinderea în zonele metropolitane.
Cele șase autobuze de mici dimensiuni sunt parte a unui contract mai mare, încheiat între primărie și Mercedes, pentru 20 de vehicule și un autocar.
Primăria a plătit 12,7 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 3,4 milioane de euro pentru cele 20 de minibuze și pentru un autocar Euro 6, destinat transportului de persoane pe trasee comunitare. Un minibuz a costat 560.000 de lei, iar autocarul peste 1,2 milioane de lei, mijloacele de transport fiind livrate de Mercedes Benz România Țiriac Auto București.
UPDATE: Trasee oficiale: unul nou și restul pe cinci linii mai puțin circulate
Așa cum am precizat deja, primarul Nicolae Robu a anunțat, vineri, în cadrul unei conferințe de presă pe care a susținut-o la sediul PNL, care sunt, oficial, traseele minibuzelor Mercedes.
Potrivit lui Robu, minibuzele vor ieși de luni în trafic. Patru vor fi pe un traseu nou, iar celelalte două se vor plimba pe… cinci linii mai puțin circulate.
„Ele vor circula pe un nou traseu, patru dintre ele, iar două vor fi folosite pentru a prelua plusurile de sarcină acolo unde va fi nevoie. RATT a conceput patru noi trasee, pe care le consideră importante și demne de a fi acoperite în perioada următoare. Deocamdată există aviz de la Comisia de Circulație pentru unul dintre acestea patru. Cel mai important este să subliniem că am vrea să facem anumite schimbări care vor asigura un transport în comun mai convenabil. Pe unele trasee, unde nu avem un număr foarte mare de călători, o să înlocuim autobuzele mari cu minibuze și cele care se disponibilizează le vom muta pe trasee cu solicitări mai mari, unde vedem că nu se face față cu numărul de mijloace alocate de la ora actuală”, a explicat Nicolae Robu.
Traseul nou pe care vor circula patru minibuze este în Ciarda Roșie: plecare din sensul giratoriu Matei Millo – str. Matei Millo – str. Nicolae D. Cocea – str. Martir C. Radu – str. Iuliu Podlipny – Calea Urseni – str. Musicescu – Calea Martirilor – str. Mareșal C. Prezan, la capătul liniei 15 și retur. Acesta este primul traseu aprobat în Comisia de Circulație și va fi disponibil timișorenilor care locuiesc în Ciarda Roșie începând de luni, 27 martie.
Restul de două minibuze vor circula pe linii pe care sunt mai puțin călători: Expres 6 (Piața Consiliul Europei – P.I.T.T.), Linia 28 (Piața V. Economu – Crișan), Linia 29 (Piața V. Economu – Aleea Ghirodei), Linia 32 (Piața Mocioni – Gara de Sud) și Linia 21 (Banatul – Școala Plopi).
„Traseele existente propuse pot fi deservite în regim complet în zilele nelucrătoare și aproape complet în zilele lucrătoare, cu excepția intervalului orar 6-9 din vârful de dimineață, unde sunt necesare autobuze de capacitate medie. Minibuzele vor fi folosite în principal pentru eficientizarea activității de transport pe traseele secundare periferice, prin reducerea costului/km, având în vedere micșorarea substanțială a cheltuielilor cu combustibilul și a lucrărilor de întreținere/reparații”, transmit specialiștii RATT.
Celelalte trasee noi propuse de RATT, dar care nu au fost aprobate în Comisia de Circulație, sunt următoarele:
Ronaț: plecare de la intersecția str. Cloșca cu Bd. Cetății – Bd. Cetății – str. Horia – str. Macilor – str. Doboșan – str. Ciocârliei – str. C.A. Rosetti – str. Th. Aman – str. Doboșan – str. Macilor – str. Cloșca.
Mehala: plecare din bucla de pe Torontalului – Bd. Cetății – str. Matei Basarab – str. Ioan Plavoșin – str. Martir Cernăianu – str. Basarabia – str. Gr. Alexandrescu – Aleea Viilor – str. Muntenia – str. Cernăuți – str. Bucovinei – Calea Torontalului.
Cartier Cora: plecare din str. Tristan Tzara – str. Eugen Coșeriu – str. Ștefan Pricopiu – Calea Aradului – str. Gr. Alexandrescu – Calea Torontalului – Piața Consiliul Europei – Calea Aradului – str. Miresei – Calea Torontalului – str. Gr. Alexandrescu – Calea Aradului – str. Ștefan Pricopiu – str. Tristan Tzara.
Aceste trei trasee ar putea deveni reabilitate abia când la Timișoara vor fi livrate și restul de minibuze. Edilul Timișoarei nu știe exact în ce zi vor veni și celelalte 14 vehicule Mercedes prevăzute în contract.
Articole pe aceeași temă:
RATT scoate minibuzele Mercedes in trafic. Inca nu se stie pe unde
Citiți principiile noastre de moderare aici!