Se lucrează de zor la Timișoara pentru ca sistemul de management al traficului, proiect desfășurat pe fonduri europene, să fie gata până la 30 iunie, pentru că în caz contrar primăria riscă să piardă banii europeni.
Proiectul „Trafic management și supraveghere video” prevede semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, montarea a 230 de camere video în trafic, a șapte radare de viteză, a 13 radare de informare, a 13 panouri cu afișare numerică, precum și montarea unui număr de 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, a 17 panouri de afișare a mesajelor variabile și amenajarea unui centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, acesta din urmă fiind inaugurat încă de anul trecut. Vom avea și undă verde, promit autoritățile locale.
Dacă ceva nu funcționează, vina nu va aparține vreunui angajat al primăriei sau al firmei care a pus la cale sistemul, ci unui… calculator, susține primarul Nicolae Robu.
„Sunt toate premisele să terminăm până la sfârșitul lunii. Poate că mai sunt foarte puține semafoare de montat, mai trebuie niște intervenții la trecerile de pietoni, să se pună și acolo senzori. Va funcționa imediat sistemul, dar nu la scara întregului oraș din prima. Sistemul este unul care își auto-acordează parametri. În funcție de traficul din oraș, el își ajustează niște parametri, astfel încât într-un anumit timp se va ajunge la un optim. Optimul acesta nu poate fi instantaneu”, a precizat primarul Timișoarei, pentru tion.ro.
Întrebat dacă toate semafoarele vor funcționa din prima sau în unele intersecții vor rămâne pe intermitent, edilul-șef a spus că sistemul este cel care stabilește asta.
„Nu știu asta, sistemul decide, prin algoritmii pe care software-ul său îi conține, cum vor funcționa semafoarele. Nu va fi nicio decizie umană aici, toate cele 34 de intersecții vor funcționa controlat informatic. O să vedem, nu lăsăm orașul blocat. Eu sunt optimist și am încredere în tehnologie și în know-how-ul specialiștilor care au conceput sistemul. Nu este conceput de către angajații primăriei, ci de către specialiști. Trebuie să avem încredere în specialiști, cum avem și în medici, în profesori, în juriști și așa mai departe. Cei care au conceput sistemul știau ce au de făcut, sper că au făcut bine. În orice domeniu sunt nereușite, sper să nu fie cazul aici”, a conchis Robu.
Lucrările pentru sistemul de management al traficului sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. Aproape 10 milioane de lei – 2,2 milioane de euro sunt puși din bugetul local.
La acești bani se adaugă și cei 1,3 milioane de euro pentru lucrări neprevăzute, ce vor fi executate de Backup Technology. Prin urmare, cel mai performant sistem de trafic management din Europa ne costă aproximativ 6 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
Incep ultimele lucrari pentru un trafic mai bun in Timisoara. Unda verde va functiona din iulie
Vom avea cel mai performant sistem de trafic management din Europa, dar… am uitat ceva
Citiți principiile noastre de moderare aici!