Construcţia la autostrada Timişoara – Arad a început în ianuarie 2009, iar termenul stabilit iniţial pentru finalizarea lucrării a fost luna ianuarie 2011. Ministerul a dat o extensie până în luna iulie 2011, însă nici acest termen nu a fost respectat. Atunci, reprezentanţii firmei constructoare au venit cu un nou termen, 15 decembrie 2011, justificând întârzierile prin apariţia unor situri arheologice şi a vremii necorespunzătoare. Până în acest moment, potrivit contructorului, lucrarea a fost finalizată într-un procent de 83%.
Aflat la Timişoara, alături de Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, cu ocazia unui congres al PDL, vineri dimineaţă, Emil Boc a vizitat şi autostrada Timisoara-Arad. El s-a declarat profund nemulţumit de stadiul lucrărilor şi a spus că va cere sancţiuni.
„Vremea a fost perfectă. Dacă nici aici la şes, unde nu sunt dealuri, unde nu sunt viaducte, nu terminaţi o lucrare la termen, ce să spună alţii unde e teren defectuos?”, s-a revoltat premierul.
Referindu-se la noul termen pentru finalizarea lucrărilor, solicitat de constructor, Boc a adăugat: „E foarte târziu raportându-ne la termenul de iulie pe care l-aţi avut. Nu e un tronson greu, care să necesite lucrări de artă inginerească. Sunt profund nemulţumit de faptul că nu se respectă termenele contractuale”.
De asemenea, motivele invocate de constructor pentru a justifica întârzierile sunt considerate ca fiind nefondate de către premier. „Cât timp o să mai vreţi vreme bună? O să vreţi soare până la Crăciun? O să discut cu ministerul de resort să trecem la penalităţi. Cine nu respectă să plătească!”, a mai spus Boc.
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a susţinut părerea premierului, susţinând ideea penalizării celor care se fac vinovaţi. „Cei care nu respectă termenele o să plătească!”, a decretat Boagiu, la Timisoara.
UPDATE. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, vineri, la Timişoara, că lucrările de construcţie a autostrăzilor Timişoara-Lugoj şi Arad-Nădlac vor începe în această toamnă, organizările de şantier fiind deja făcute şi existând autorizaţii de construcţii pentru ambele tronsoane. Ea a mai spus că 183 de km de autostradă, care fac parte din coridorul IV Paneuropean, vor fi realizaţi în următorii doi ani, excepţie făcând tronsonul Sibiu-Piteşti, care va fi executat în parteneriat public-privat.
Emil Boc si intreaga conducere a PDL se intalnesc la Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!