Mai mulți angajați din primărie, inclusiv persoane cu funcții de conducere, au părăsit Administrația Robu și s-au transferat la Consiliul Județean Timiș, unde au lucrat sub Sorin Grindeanu și mai apoi sub Călin Dobra. Alții au plecat la Prefectura Timiș. Amintim doar câțiva dintre ei: Laura Koszegi, fostă șefă la Patrimoniu în PMT, Adriana Deaconu, de la Serviciul Proiecte cu Finanțare Internațională, Marius Onețiu, fost șef Birou Hidrotehnic în cadrul Direcției Tehnice. A plecat și Mihaela Mârza, actuală Mircea, care pe vremea lui Gheorghe Ciuhandu a condus Serviciul de Control și Audit Intern al primăriei.
Recent, din primărie a plecat și șeful Serviciului Salubrizare, care s-a dus la Prefectura Timiș. Numărul angajaților care au migrat nu se oprește aici. Fiecare șef care l-a părăsit pe Robu și-a luat cu el și oamenii apropiați cu care a lucrat. Peste 20 de oameni au renunțat la posturile pe care le aveau în primărie.
La primele mutări pe relația PMT-CJT, Robu spunea că nu are nimic împotriva dorințelor șefilor din primărie. Mai mult, spunea că îi ajută, dacă este nevoie, pentru că „orice cetățean trebuie să își urmeze drumul în viață”.
„Știți că este o vorbă: «sunt pline cimitirele lumii de oameni de neînlocuit». Și lumea merge totuși înainte”, spunea Robu în 2016.
Veniți pe filieră de partid
Primarul Timișoarei și-a adus în șase ani mulți apropiați în primărie, colegi din PNL. Amintim doar câțiva, poate cei mai importanți: Sanda Greblă (n.r. inițial consilier personal al primarului, apoi șef cu acte în regulă), Ionuț Nasleu (n.r. consilier personal), Florin Răvășilă (n.r. consilier personal, acum director de direcție), Robert Kristof (n.r. consilier personal, acum city manager), Cătălin Iapă (n.r. consilier personal), Ciprian Trocan (n.r. consilier personal), Dorel Borza (n.r. consilier personal), Marian Constantin Vasile (n.r. fost consilier personal) și mulți alții.
Reprezentanții Primăriei Timișoara susțin că numărul de angajați din primărie a crescut cu 53, în șase ani. Evident, răspunsul primăriei la solicitarea făcută de tion.ro este incomplet.
Am cerut, mai exact, să ni se comunice numărul de angajați ai Primăriei Timișoara și ai instituțiilor din subordine la data de 1 decembrie 2012, precum și numărul de angajați la data de 1 decembrie 2018. Am cerut informațiile și defalcat, adică să ni se spună pe fiecare structură în parte numărul angajaților.
Reprezentanții primăriei s-au mulțumit să ne răspundă cu două propoziții, pe care le redăm:
„Numărul de angajați ai Primăriei Timișoara și ai instituțiilor din subordine la data de 1 decembrie 2012 a fost de 486 persoane. Numărul de angajați ai Primăriei Timișoara și ai instituțiilor din subordine la data de 1 decembrie 2018 este de 539 persoane”, se arată în răspunsul transmis de PMT.
Mai mult, pe același document scrie că „prezenta este o comunicare internă în vederea formulării răspunsului către petent și nu constituie răspunsul la solicitarea de informații de interes public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2001 și HG nr. 123/2002 cu modificările și completările ulterioare”.
Răspunsul transmis redacției noastre este semnat de viceprimarul Dan Diaconu, de secretarul primăriei Simona Drăgoi și de consilierul Adriana Boboiciov.
Funcționarii din primărie s-au spălat așadar pe mâini și au „omis” să ne anunțe cum stă situația la instituțiile din subordine, pe care le amintim exact cum sunt trecute pe site-ul Primăriei Timișoara: Societatea de Transport Public Timișoara, Aquatim, Societatea de Drumuri Municipale, Colterm, Horticultura, Societatea de Piețe, Retim (n.r. acționariat CLT 50%), Casa de Cultură a Municipiului Timișoara, Filarmonica Banatul, Teatrul German de Stat și Teatrul Maghiar de Stat.
Deși cererea noastră a fost trimisă către primărie, am primit răspunsuri și de la cele două teatre de stat care aparțin de municipalitate. Altfel, Teatrul German avea în 2012 un număr de 78 de angajați, din care patru posturi de conducere, iar în 2018 un număr de 85 de angajați, din care două posturi de conducere. În 2012, Teatrul Maghiar avea 84 de angajați cu contract individual de muncă, din care trei ocupau posturi de conducere, iar în 2018, la 1 decembrie, avea 101 de angajați cu contract individual de muncă, din care trei ocupau posturi de conducere.
Mai trebuie să menționăm și faptul că primarul Nicolae Robu încă nu s-a decis cum trebuie să se lucreze în primărie. Robu a schimbat de câteva ori organigrama instituției, a desființat și a reînființat structuri cărora le-a dat nume din ce în ce mai complicate.
Ultima schimbare a fost făcută anul trecut, când primarul a împărțit în două Direcția de Patrimoniu și a numit, evident, doi directori, din care unul un fost consilier personal. Proaspăt înființata Direcție Generală de Urbanism și Dezvoltare Urbană a revenit la structura de dinainte. Însă poate cea mai importantă mutare o reprezintă transformarea statutului Direcției Edilitare condusă de Culiță Chiș, care a devenit Direcția Generală Drumuri, Poduri, Parcaje și Rețele de Utilități, din 1 decembrie 2018. Evident, cu această ocazie Culiță Chiș s-a ales cu un salariu mult mai mare, de director general.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2148372″]
[related-post post_id=”2153237″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!