Deși legea îi obligă pe cei care au lucrări pe domeniul public să aducă spațiul afectat la starea inițială, firmele care lucrează pentru proiectul de trafic management nu par să se mai uite în urmă. În mai multe locuri din oraș au acoperit șanțurile săpate cu pământ sau au lăsat în spatele lor mormane uriașe de pământ sau asfalt spart. Primarul Nicolae Robu spunea, zilele trecute, că se va trece la amenzi în aceste situații, dar acum este dispus să repare totul pe banii primăriei, cu firmele contractate în acest domeniu.
„Îmi pare rău că în cadrul proiectului de management computerizat al traficului, al semaforizării, cei ce execută lucrările de montare de camere video și de semafoare în oraș nu repară în urma lor și lasă denivelări foarte deranjante în carosabil. Îi asigur pe toți cetățenii că am intervenit, că sunt revoltat ca și ei că se întâmplă așa și, după Paște, vom repara prin intervenția operatorilor care asigură întreținerea drumurilor și vom imputa sumele, pentru că nu putem să-i necăjim pe timișoreni și pe cei ce vin în Timișoara cu aceste șanțuri de-a curmezișul drumurilor care sunt doar parțial umplute și abia după o săptămână sau când catadicsesc acele firme ajung să fie făcute remedierile încât locul să rămână neted. Acum a fost neplăcut că nu s-a făcut ceea ce eu am cerut, dar alte pârghii nu am. Există obligația oricărui operator care face o intervenție undeva să remedieze imediat și să lase locul așa cum l-a găsit”, a explicat primarul Timișoarei.
Edilul-șef susține că nu are alte pârghii pentru a-i obliga pe cei care lucrează să-și facă treaba, deși nu a precizat câte amenzi au fost aplicate până acum firmelor contractate.
„Eu nu am autoritate asupra acelor firme, pentru că sunt firme private. Ei au obligație, dar eu nu am pârghia de intervenție cu promptitudine asupra lor. De regulă ei acceptă daunele, sunt înștiințați că dacă nu remediază facem noi și apoi le cerem să plătească. Dacă plătesc se merge așa, dacă nu plătesc se merge în instanță”, a conchis Robu.
Proiectul care a transformat Timișoara în „Semaforișoara”, așa cum au numit timișorenii orașul pe rețelele de socializare, ar trebui să fie implementat complet până în 30 iunie, în caz contrar municipalitatea este nevoită să dea înapoi banii primiți de la Uniunea Europeană.
Autoritățile locale promit că vom avea cel mai performant sistem de trafic management din Europa, vara aceasta urmând să fie puse în funcțiune semafoarele din cele 44 de intersecții noi care erau prevăzute cu semafoare, dar și cele 134 de camere video montate în intersecții și cele 230 de camere video din trafic, precum și radarele de viteză, șapte la număr, cele 13 radare de informare, cele 13 panouri cu afișare numerică și cele 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu.
Lucrările sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. La acești bani se adaugă cei 6 milioane estimați că ar fi necesari pentru câteva lucrări neprevăzute.
Articole pe aceeași temă:
Dezastru in urma lucrarilor pentru Semaforisoara
Vom avea cel mai performant sistem de trafic management din Europa, dar… am uitat ceva
Lista intersectiilor din Timisoara cu semafoare noi si camere video. Piata Marasti e printre ele
Citiți principiile noastre de moderare aici!