Un proiect de hotărâre pe această temă a fost introdus pe ordinea de zi a ședinței de consiliu local de săptămâna trecută, ca punct suplimentar, dar nu a putut fi votat. Proiectul avea nevoie de 18 voturi pentru a fi aprobat, iar primarul Nicolae Robu a hotărât să-l retragă după ce aleșii PDL au anunțat că nu vor vota materialele care le-au parvenit pe ultima sută de metri înainte de plen. Asta nu înseamnă însă că proiectul nu va fi repus pe tapet într-una din viitoarele ședințe ale Consiliului Local Timișoara.
Se dorește practic modificarea Regulamentului de funcționare a sistemului de parcare a autovehiculelor. Dacă prin hotărârea prin care s-a adoptat noul regulament, sistemul TimPark, la începutul anului trecut, s-a stabilit că „sumele rezultate din exploatarea sistemului se constituie în venituri ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara în proporţie de 50%, respectiv ale operatorului (n.r. – ADP – Drumuri Municipale) în proporţie de 50%” – lucru pe care primarul, care se declara nemulţumit de activitatea ADP, îl prezenta ca o mare realizare la vremea respectivă -, acum se doreşte modificarea acestei prevederi.
Concret, se propune ca toate sumele de bani încasate din exploatarea sistemului de parcare să se constituie ca venituri ale operatorului. Şi asta, chiar dacă Robu afirma, atunci când s-a adoptat noul TimPark, că cei 50% care vor venit la primărie vor fi folosiţi tot în acelaşi scop, pentru parcări.
Fosta ADP a primit în concesiune, prin atribuire directă, pe 10 ani, din 2005 până în 2015, un număr de 173 de străzi din Timişoara, străzile pe care se percep taxe de parcare, pe care se aplică sistemul TimPark. Acum, oficialii primăriei motivează că societatea nu se poate ocupa aşa cum trebuie de parcările de pe aceste străzi şi nici nu poate face noi parcări dacă nu primeşte toţi banii rezultaţi din TimPark.
„Considerăm că întreţinerea şi reparaţia parcărilor existente pe aceste străzi, precum şi construirea de noi parcări din profitul realizat din încasările sistemului de parcare TimPark pot fi realizate de către această societate, care deţine atât utilajele şi tehnologia necesară, cât şi personalul necesar pentru realizarea tuturor acestor lucrări în regie proprie, ceea ce implică costuri cu mult reduse, respectiv operativitate crescută în realizarea lucrărilor necesare în acest sens, aşa cum vor fi ele solicitate de către concesionar, respectiv de către Primăria Municipiului Timişoara. Mai mult, SC Drumuri Municipale SA are obligaţia de a întreţine şi repara parcările existente în zona concesionată, respectiv construcţia de noi parcări, stabilită expres prin contractul de concesiune (…), iar această obligaţie nu va putea fi îndeplinită decât în condiţiile în care toate veniturile realizate din exploatarea sistemului de parcare TimPark rămân la această societate”, motivează, printre altele, reprezentanţii municipalităţii, în referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre. Autorităţile locale mai amintesc faptul că SDM se ocupă şi de lucrări de întreţinere şi reparaţii la drumuri, chiar dacă acest lucru nu are nimic de-a face cu parcările, fiind vorba despre contracte distincte, dar şi faptul că este vorba despre o societate care are ca acţionar unic Consiliul Local Timişoara.
Aleşii locali vor avea ultimul cuvânt de spus în această privinţă.
Potrivit şefului Serviciului Administrare Parcări din cadrul Drumuri Municipale, Ionel Ursu, societatea a încasat circa 5,6 milioane lei, adică peste 1,2 milioane de euro, în 2013, din gestionarea sistemului TelPark – transformat în TimPark din martie -, din blocări și ridicări auto, închirieri de locuri de parcare şi afişaj public. În 2012, totalul a fost de 6,4 milioane de lei, spun reprezentanţii SDM. Un milion de euro s-au încasat doar din TelPark şi TimPark anul trecut, iar reprezentanţii societăţii spun că au fost realizate trei parcări. Mai exact, a fost refăcută o parcare şi au fost amenajate încă două.
Anul acesta, reprezentanţii societăţii au în plan să realizeze încă trei sau patru parcări. „Avem niște propuneri pentru realizarea de parcări în câteva zone de locuit, sunt în lucru la proiectant, le voi înainta Comisiei de Circulaţie. Este vorba de parcări în zonele Calea Lugojului, pe strada Ştefan Octavian Iosif, în Calea Şagului și în zona Steaua”, a declarat, pentru www.tion.ro, Ionel Ursu. Acesta a afirmat și că proiectul de hotărâre privind încasările TimPark urmează să fie reluat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!