Contractul privind întocmirea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic, cu detaliile de execuţie pentru reorganizarea traficului pe Inelul I de circulaţie al Timişoarei şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public, investiţie care cuprinde şi amenajarea pasajului rutier subteran din Piaţa Victoriei, a fost atribuit unei firme din Bucureşti, Exe Company.Ro SRL. Asta se întâmpla prin februarie 2014, în aceste zile oficialii primăriei au anunţat că au primit în sfârşit documentaţiile.
„Am primit săptămâna aceasta documentaţia referitoare la Inelul 1 în noul concept. Prin acest proiect vom face ca în jurul centrului istoric să se circule într-un singur sens, pe minimum trei benzi de circulaţie, pe alocuri chiar pe patru. O bandă va fi dedicată pentru transportul în comun, strada Sfântul Ioan va deveni o stradă pe care vor circula numai troleibuzele, transportul în comun, general vorbind, altfel va fi pietonală şi ea, şi de acolo începând, de la Sfântul Ioan şi până la Bastion, totul va fi pietonal. Vreau să extindem zona pietonală a Timişoarei, şi asta e o idee mai veche a mea din campania electorală, până în spatele Parcului Catedralei”, a anunţat primarul Nicolae Robu.
Edilul a explicat apoi că maşinile ar urma să aibă totuşi acces în zona Hotelului Timişoara, având în vedere planul oamenilor de afaceri Emil şi Marius Cristescu de a extinde hotelul, care cuprinde şi realizarea unei parcări subterane pe două niveluri spre strada Victor Vlad Delamarina, plus o nouă clădire cu spaţii comerciale, cafenele etc.
Se doreşte reîntregirea Inelului I de circulaţie prin realizarea unui pasaj subteran prin Piaţa Victoriei şi organizarea circulaţiei în sens unic pe traseul: Piaţa Mărăşti – Str. Gheorghe Dima – Str. Sf. Ioan/ Paris – pasajul subteran Piaţa Victoriei – Bd. I.C. Brătianu – Str. Hector – Piaţa I.C. Brătianu (Punctele Cardinale) – Str. Oituz – Piaţa Mărăşti. Este prevăzută şi amenajarea unei piste cu dublu sens pentru biciclişti.
Pe sectorul Str. Sf. Ioan – Piaţa Victoriei – Bd. I.C. Brătianu traseul va fi condus în subteran, ar urma să avem un pasaj rutier inferior pe unde să circule numai autoturismele.
„Acesta va fi Inelul 1 şi el va avea o trecere prin faţa Operei, prin subteran, pentru maşinile mici, prin transformarea pasajului pietonal actual în pasaj auto, şi o parcare subterană cu 700 de locuri, pe lângă strada I.C. Brătianu. Maşinile mai mari, dar şi cele mici care vor avea această opţiune, vor merge prin faţa Catedralei, pe Republicii – Spitalul de Copii, prin faţa catedralei şi prin faţa primăriei, până la MIU. Vom avea un by-pass acolo în subteran (…), vom avea conectivitate totală, de oriunde se va putea ajunge oriunde în oraş cu mijloacele de transport în comun”, a mai afirmat Robu.
Proiectul prevede totodată extinderea anumitor linii de troleibuz şi se ia în calcul acordarea unor gratuităţi la transportul public strict pe zona centrală.
„Eu vreau să experimentăm ca transportul în comun să fie gratuit, ca să încurajăm oamenii să vină plătind, de exemplu, din Calea Şagului, să ia un mijloc de conectare pe Inel (n.r. – se referă la Inelul 1 de circulaţie), dacă vor să meargă pe Calea Lipovei, până acolo, de exemplu, şi sigur când intră pe Calea Lipovei plătesc, că nu putem avea gratuit”, a propus primarul.
Robu afirmă că lucrările la acest proiect ar urma să înceapă în 2016, când ar trebui să fie în execuţie şi lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă.
Nu au fost prezentate încă termenul de execuţie şi valoarea estimată a unei asemenea investiţii.
Alte articole pe aceeași temă:
Probleme cu proiectul pentru pasajul din Piata Victoriei
Primarul Timisoarei viseaza pasaj ca pe Champs Elysees in centrul orasului
Incepe proiectarea pasajului rutier din Piata Victoriei. Robu da asigurari ca va iesi ca… la Paris
Citiți principiile noastre de moderare aici!