Aleşii locali au fost de acord ca oraşul să se îndatoreze pe o perioadă de 12 ani. Proiectul de hotărâre adoptat în plenul consiliului local de marţi, aprobat cu unanimitate de voturi, prevede contractarea unei finanţări rambursabile externe în valoare de până la 35 de milioane de euro.
„Se aprobă contractarea unei finanţări rambursabile externe de la International Finance Corporation – membră a grupului Banca Mondială, în valoare de maxim 35.000.000 de euro sau echivalent în lei, cu o maturitate de 12 ani. Creditul bancar va putea fi rambursat anticipat din surse proprii. Contractarea finanţării rambursabile (…) se face pentru finanţarea integrală sau parţială, cofinanţarea şi/sau prefinanţarea obiectivelor de investiţii publice de interes local prevăzute în anexa nr. 1”, potrivit noii hotărâri adoptate. Iar în Anexa nr. 1 – „Lista obiectivelor finanţate din împrumut” apar 20 de proiecte pe fonduri europene iniţiate în timpul fostei administraţii, unele dintre ele chiar în curs de execuţie, cum ar fi amenajarea Complexului Rutier Michelangelo, reabilitarea şi extinderea străzii Cloşca sau retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare.
Pe listă mai apar şi proiectele cu finanţare europeană privind reabilitarea malurilor canalului Bega, reabilitarea liniilor de tramvai de pe strada Ştefan cel Mare, reabilitarea străzii Iancu Văcărescu pe tronsonul de la Bulevardul Regele Carol I la Splaiul Tudor Vladimirescu, sistemul de management al traficului şi supraveghere video, reabilitarea spaţiilor publice din centrul istoric al oraşului, extinderea şi modernizarea sistemului de apă şi canalizare (un proiect al Aquatim) şi altele.
Primarul Nicolae Robu a explicat că este vorba despre un credit negociat de fosta administraţie cu reprezentanţii Băncii Mondiale, pentru achiziţia de tramvaie noi, şi renegociat acum astfel încât să poată fi asigurată implementarea proiectelor pe fonduri europene în bune condiţii.
„Având un număr mare de proiecte europene în derulare este nevoie de sume importante de bani, de lichidităţi, pentru susţinerea acestor proiecte. Am promis tuturor firmelor care câştigă sau au câştigat licitaţiile că de la municipiul Timişoara vor primi toţi banii cu o precizie totală. Că se va face plata imediat (…) Nu avem cum să asigurăm sume atât de mari doar de la bugetul local şi atunci, având în vedere că precedenta administraţie avea o înţelegere cu Banca Mondială pentru luarea unui credit pentru achiziţia de tramvaie, am renegociat cu Banca Mondială, întrucât condiţiile de creditare erau foarte avantajoase, destinaţia acelui credit şi am cerut ca el să ne fie acordat, dar pentru susţinerea proiectelor europene. Am reuşit chiar o uşoară suplimentare a creditului la nivelul sumei de 35 de milioane de euro, drept urmare, după aprobarea de astăzi din consiliul local, ţinând seama că în boardul IFC, institutul prin care lucrează Banca Mondială, s-a aprobat creditul cu această destinaţie suntem liniştiţi, Primăria Municipiului Timişoara îşi poate susţine toate proiectele europene pe care le are angajate”, a declarat Robu.
Unii dintre consilierii locali, de exemplu fostul viceprimar Adrian Orza, au cerut să nu se renunţe la ideea achiziţionării de tramvaie noi şi să se găsească totuşi soluţii pentru înlocuirea vechiului parc al RATT.
La începutul acestui an, reprezentanţii Primăriei Timişoara anunţau că oraşul dispune de un buget record în 2013, de aproape 300 de milioane de euro.
Nu avem bani de tramvaie noi, Primaria Timisoara vrea transport cu microbuzul!
Citiți principiile noastre de moderare aici!