Viceprimarul Timișoarei Dan Diaconu susține că odată realizate lucrările din zona Cetate, chiar dacă unele străzi vor rămâne deschide accesului auto pentru riverani, se vor pierde circa 260 de locuri de parcare.
„E poate mai puţin explicat acest lucru despre proiect. Nu sunt zece străzi pietonale, vor fi zece străzi pe care se înlocuieşte pavajul, pe care se execută lucrări, însă cea mai importantă stradă într-adevăr care va deveni într-adevăr pietonală pe parcursul cel mai lung este strada Vasile Alecsandri şi în continuarea sa Lucian Blaga. Celelalte străzi cuprinse în proiect au un regim de acces auto, pentru riverani în general, sau chiar pentru publicul larg, nu toate devin pietonale, însă, desigur, există un număr de locuri de parcare, dacă nu mai înşel undeva la 260 de locuri de parcare care se pierd şi pe care trebuie să le compensăm într-un alt fel”, a declarat Diaconu.
Acesta a precizat că există un plan pentru construcţia a două noi parcări supraterane în zonă, acestea urmând să fie date în folosinţă concomitent cu finalizarea lucrărilor în zonă, adică pe la mijlocul anului 2015.
„Există două proiecte pentru parcări, cel din zona Oituz, care întârzie oarecum din motive de proprietate mai mult, şi proiectul din zona Brătianu. Pentru ambele proiecte de parcări supraterane care ar urma să se execute eu cred că ne putem încadra în termenul de finalizare a lucrărilor de la centrul istoric. În cursul lunii ianuarie avem de altfel programată şi o discuţie cu o delegaţie a Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care are un program special pentru parcări, pentru parteneriate public-private există disponibilitatea băncii de a finanţa partenerul privat pentru execuţia acestui tip de parcări. Şi e de salutat, e un lucru important care ne va ajuta în realizarea parcărilor tocmai legea parteneriatului public-privat care în momentul de faţă este mult mult mai clară faţă de ce exista până în momentul de faţă. Eu cred că ne vom încadra cu acest lucrări până la finalizarea lucrărilor din centrul istoric, mai ales că parcările supraterane pe structură metalică sunt parcări care se realizează într-un timp destul de scurt”, a mai spus Diaconu.
Fiind vorba de parteneriate public-private, preţurile vor fi, cel mai probabil, similare cu cele practicate în parcarea subterană din Piaţa 700.
Citiți principiile noastre de moderare aici!