Contractul de finanţare pentru proiectul privind ,,Modernizarea staţiilor de transport public intermodal la nivelul polului de creştere Timişoara’’ a fost semnat la sfârşitul lunii ianuarie a acestui an, perioada de implementare fiind de 12 luni.
Se doreşte dezvoltarea unui sistem rutier intermodal prin utilizarea mijloacelor de transport în comun şi a mijloacelor ecologice în detrimentul autovehiculelor personale pentru reducerea poluării şi îmbunătăţirea mobilităţii urbane.
Va fi realizată o reţea de 25 de staţii de închiriere a bicicletelor în regim self-service, vor fi puse la dispoziţia populaţiei 300 biciclete şi se va asigura amenajarea intersecţiilor şi repararea a 23 de kilometri de piste dedicate circulaţiei bicicliştilor.
Totodată, în cadrul aceluiaşi proiect vor fi amenajate şi 11 staţii de transport în comun.
„Proiectul propune mecanisme moderne şi inovative de operare a infrastructurii de transport public cu biciclete şi construcţia/modernizarea staţiilor de transport public în comun, mecanisme ce contribuie la introducerea noilor tehnologii şi a soluţiilor informatice.·Sistemul de biciclete în sine este un concept modern şi actual, implementat cu succes sau aflat în curs de implementare în multe metropole de pe glob (ex: Paris, Barcelona etc.), fiind construit pe un cumul de tehnologii noi din sfera IT (securitate, comunicaţii, software, interfeţe publice)”, spun reprezentanţii municipalităţii.
Autentificarea utilizatorilor la sistem se va face pe baza unui card de acces personal. Eliberarea bicicletelor se va face prin comandă automatizată, în urma autentificării utilizatorului la sistem.
„Bicicletele se vor lua fără plată, dar utilizatorul va avea un card pe care va fi obligat să depună, o singură dată, la început, o garanţie. Probabil se va opta pentru o garanţie având valoarea bicicletei. Vehiculul va putea fi luat dintr-un loc, dintr-o staţie, şi lăsat într-un alt loc, în altă staţie. Licitaţia pentru achiziţionarea întregului sistem – staţiile de biciclete şi de transport în comun, bicicletele, slot-urile unde vor putea fi lăsate bicicletele, piste şi soft – este în curs de derulare”, au mai explicat reprezentanţii Direcţiei de Dezvoltare a Primăriei Timişoara.
Iniţiatorii proiectului s-au gândit şi la faptul că bicicletele ar putea să dispară. Mecanismele automate de securizare a bicicletelor vor fi tip anti-vandalizare şi vor avea un sistem de protecţie în cazul penelor de curent sau altor erori care ar putea apărea.
„Funcţionalitatea sistemului intermodal din prezentul proiect constă în utilizarea ca mijloc de deplasare a ambelor modalităţi de transport prevăzute pentru a ajunge la destinaţia dorită. Astfel, o persoană situată într-o zonă periferică a municipalităţii pentru a ajunge în orice zonă a oraşului va folosi ca şi mijloc de deplasare – transportul în comun – care poate fi util până într-un punct, iar din din acel punct persoana se va putea deplasa cu o bicicletă până la destinaţie”, a explicat managerul de proiect, Andreea Bălan.
Valoarea proiectului este de aproape 7,5 milioane lei cu TVA inclus, asistenţa financiară nerambursabilă fiind de 5,5 milioane lei.
Statii de inchiriere a bicicletelor pe fonduri europene la Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!