Oficialii Primăriei Timișoara au anunțat, în urmă cu mai bine de 2 ani, că intenționează să cumpere microbuze pentru transport persoane.
Ulterior, primarul Nicolae Robu a revenit și a explicat că se intenționează de fapt achiziționarea unor „minibusuri”, a unor autobuze de dimensiuni reduse, care sunt cam acelaşi lucru, dar principala diferenţă este că în autobuz călătorii pot sta şi în picioare.
O firmă şi-a şi prezentat oferta la primărie în aprilie 2013. A prezentat două modele de autobuze, de mică şi medie capacitate: un Mercedes-Benz Sprinter City 65 şi un Mercedes Citaro. Reprezentantul companiei respective spunea atunci că preţul unui autobuz urban de mici dimensiuni de tipul celui prezentat, Sprinter City 65, ar fi de aproximativ 130.000 de euro.
Directorul RATT, Ioan Goia, afirma că autobuzele mici ar urma să fie folosite de către elevi, pentru transportul la şcoală, dar şi de către restul călătorilor, pe anumite linii secundare.
„Sunt autobuze de mică şi medie capacitate, microbuzele nu permit să se stea în picioare la transportul clasic de persoane, licenţierea ARR se dă în anumite condiţii. Fiind transport urban, în momentul ăsta avem podea coborâtă, condiţiile celelalte de rampă, pe care nu le găsim la microbuze, sunt autobuze de mică capacitate”, mai explica Goia.
La mai bine de 2 ani de atunci a fost publicat pe SEAP anunţul de licitaţie pentru această achiziţie.
Municipalitatea timişoreană vrea să încheie un acord cadru pentru furnizarea unui număr de 20 de autobuze de capacitate mică, Euro 6, cu podea coborâtă, destinate transportului urban de călători, și a unui autocar Euro 6 destinat transportului de persoane pentru „trasee comunitare”.
Potrivit anunţului, se vor încheia trei contracte subsecvente, fiecare la un interval de cel mult 12 luni: primul va prevedea „furnizarea minim 1 bucată și maximum șase autobuze capacitate mică și (…) o bucată autocar Euro 6”, iar al doilea şi al treilea contract subsecvent vor prevedea fiecare „furnizarea minim 1 bucată și maximum șapte autobuze capacitate mică”.
Valoarea totală estimată a contractului este de 12,7 milioane de lei fără TVA, deci achiziţia ar urma să depăşească 3,5 milioane de euro. Ofertele pot fi depuse până în data de 18 august. Autorităţile locale au impus şi o serie de condiţii speciale. Media cifrei de afaceri din ultimii 3 ani, de exemplu, trebuie să fie de minimum 8,5 milioane lei în cazul firmelor ofertante, IMM-urile beneficiind de o reducere de 50% a acestei cote.
Prețul oferit va conta în proporție de 70% la licitaţie, costurile cu mentenanţa – 10%, consumul de combustibil – 10%, iar termenul de garanție, la fel – 10%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!