Reprezentanții PMT au decis câte tramvaie noi vor: 40! Spun că se lucrează deja la documentația pentru licitație, dar niciun proiect din cele 13 prioritare nu este gata pentru a fi depus.
„Vom achiziționa 40 de tramvaie noi pe fonduri europene. Pregătim lansarea licitației pentru a încheia un contract-cadru pentru următorii 4 ani. Am vrea să fie lungi, cu cadru jos, cu toate dotările moderne. Un astfel de proiect este unul mare, vom face un contract cadru și apoi contracte subsecvente. Va costa mai mult. Noi licităm un contract cadru, documentația este gata practic, se va publica în curând pe SEAP. În funcție de prețul la care se va adjudeca acest serviciu de furnizare de mijloace de transport de tip tramvai, vom vedea câte vom putea și cumpăra efectiv pe fonduri europene, respectiv pe venituri proprii”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu.
Prin urmare, municipalitatea va lansa mai întâi licitația pentru achiziția de tramvaie și apoi va vedea din ce bani le va cumpăra. Aceasta în condițiile în care un tramvai nou costă peste 1 milion de euro.
Deși recunoaște că nu a depus încă niciun proiect pentru Axa 4 POR, primarul spune că nu există niciun motiv să nu fie obținuți banii de la UE. Primăria a primit undă verde încă din toamna anului trecut de la Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene pentru a depune proiectele pe Axa 4, având la dispoziție 55,87 milioane de euro. Termenul limite până la care trebuie să fie depuse proiectele este luna decembrie a acestui an.
„Nu putem ști de acum câte tramvaie luăm pe bani europeni, depinde de valoarea la care se adjudeca la licitație. Proiectele nu sunt depuse, termen este în decembrie. Nu este niciun motiv să nu obținem fonduri europene, pentru că trebuie înțeles că la aceste fonduri europene nu ești în competiție decât cu tine însuți. Tot vorbesc tot felul de deștepți că trebuie să câștigi acele fonduri. Nu câștigi nimic. Există sume alocate pe polii de creștere, pe diverse structuri administrativ-teritoriale. Există sume la nivelul Regiunii Vest, apoi sunt împărțiți banii în interiorul regiunii, fără să fii în competiție cu cineva. Trebuie să faci proiecte pe care să le implementezi. Abia când ești în implementare atunci primești banii. În aceste prime etape trebuie să ai proiectele. Ați văzut, noi am început proiecte pe banii proprii și încercăm să comutăm pe finanțare europeană (…) Poți primi chiar banii retroactiv pentru proiecte începute pe venituri proprii”, a explicat Robu.
În 25 octombrie 2017, reprezentanții municipalității au făcut publică lista finală de 13 proiecte prioritare pe Axa 4.
„Vrem modernizarea Bd. Stan Vidrighin, tramă stradală completă, din zid în zid, cu piste de biciclete (…), Sunt mii și mii de angajați pe platforma industrială, vor vedea ce piste frumoase de biciclete le vom face pe acest proiect, acolo permite trama stradală, vom face piste de biciclete exemplare și e vorba de kilometri. Vrem să modernizăm Calea Bogdăneștilor, care va deveni un bulevard superb al orașului. Proiectul acesta este gândit în corelație cu Pasajul Solventul și cu noul pod peste Bega din zona Solventul. Acolo avem trei proiecte care sunt gândite într-un ansamblu. Și tot pe fonduri europene dorim să realizăm acea rețea regională de piste de biciclete. La nivelul podului de creștere Timișoara am pus deja la cale această rețea, acum este documentația în pregătire la specialiști și vom ajunge să aplicăm pentru obținerea de fonduri europene. Acestea sunt principalele proiecte”, a completat edilul-șef.
Lista finală a proiectelor ce vor fi depuse pe Axa 4 POR:
Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Bogdăneștilor
Înnoirea flotei de tramvai și modernizarea depoului Dâmbovița (inclusiv spălătorie ecologică pentru mijloace de transport)
Amenajarea unei rețele regionale de piste de biciclete
Linie nouă de tramvai Solventul – Gara de nord
Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin
Transformarea zonei degradate Pădurea Verde (vizavi de Institutul de Boli Cardiovasculare) în Pădure Parc și loc de recreere, prin realizarea accesului pietonal și velo nemotorizat, realizarea unui traseu ecologic, monitorizarea, protecția și conservarea biodiversității
Localizarea și potențarea centrelor de cartier, în cartierele rezidențiale, ca spațiu de coagulare a comunității prin amenajarea spațiilor publice pentru cetățeni – zona 1, zona de nord
Urbanizare cartier Kuncz și reconstrucția ecologică a Canalului Subuleasa
Regenerare fizică, economică și socială a zonei urbane marginalizate din cartierul Ronaț
Construcție clădire creșă în zona de nord
Extindere clădire Grădiniță PP33
Construcție clădire creșă pe strada Cocea nr. 21
Reabilitare construcții și instalații clădirea B 2 a Colegiului Tehnic E. Ungureanu.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”192170″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!