Parcarea din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch ar putea fi prima parcare supraetajată realizată din cele promise de actuala administraţie locală, în condiţiile în care sute de locuri de parcare – peste 250 de locuri din spusele viceprimarului Dan Diaconu – vor dispărea odată reabilitat centrul istoric. Adică din iulie 2015, când multe dintre străzile din zona Cetate vor deveni pietonale sau vor avea un regim special, fiind permis doar accesul riveranilor şi al maşinilor de aprovizionare/ urgențe.
„Am finalizat procesul, cu noi câştigători, în privinţa parcării din spatele magazinului Bega, cea existentă la sol. Acolo vrem să facem o parcare supraterană. Am dat dispoziţii ca până la sfârşitul lunii să fie lansată licitaţia pentru contractarea partenerului privat care să o construiască. Vrem o parcare pe structură metalică, să meargă mai repede. În curând se va publica şi caietul de sarcini, eu le-am indicat doar trei elemente la care ţin, ei trebuie să vină să găsească şi altele. Aceasta ar fi prima parcare pe care o vom avea, va fi gata înainte de finalizarea proiectului de reabilitare a centrului istoric. Nu luăm din spaţiul verde, va fi exact pe parcarea actuală din spatele magazinului Bega, unde era barieră înainte”, a anunţat primarul Nicolae Robu.
Urmează să vedem dacă se vor găsi investitori interesați. Autoritățile locale vor să impună, din start, un număr minim de locuri care să fie realizate și chiar un tarif, care să nu fie mai mare decât în centrul altor municipii comparabile cu Timișoara.
„Departajarea în selecţia partenerului se va face pe criterii precum numărul de locuri de parcare create în această construcţie – noi vrem să facem o parcare, îl luăm partener pe cel care face cât mai multe. Regimul de înălţime va fi cat vor spune arhitecții, cel puţin cât este magazinul Bega, evident. Cel puţin 500 de locuri de parcare vor fi acolo, consultările preliminare arată că spaţiul este suficient. Ăsta va fi un criteriu, eliminatoriu, să se asigure cel puţin 500 de locuri. Alt criteriu va fi să se garanteze că tariful de exploatare per loc va fi inferior mediei din zone similare din cele mai apropiate trei municipii, ca populaţie, din România, după recensământul oficial. Va fi cum va fi preţul pieţei, depinde, că va fi în regim privat, dar acest tarif va trebui să fie angajat încă de la licitaţie că nu va depăși media celor mai apropiate oraşe ca populaţie, de exemplu din zonele centrale din Cluj, Iaşi, care vor mai fi…”, a explicat Robu. Iar un alt criteriu, spun reprezentanţii municipalităţii timişorene, va fi durata de execuţie, de livrare “la cheie”. Primarul crede că noua parcare ar putea fi gata în 6 luni.
În ceea ce priveşte celelalte parcări supraetajate propuse în centrul oraşului, în zona Parcului I.C. Brătianu şi în zona Oituz, lucrurile nu au avansat.
„Cu proprietarii de garaje din spatele Parcului I.C. Brătianu, domnul viceprimar Stoia are sarcina să rezolve problema. Are o sarcină fixată printr-o notă internă scrisă, pentru ca este în resortul dânsului (…) Deocamdată s-au făcut înştiinţări către proprietari în privinţa sumelor pe care le au de plătit către primărie pentru ocuparea domeniului public. Domnul Stoia va trebui să-i cheme, să le explice că trebuie să elibereze acel teren, pentru că el este de interes public. Altfel, noi vom ajunge să majorăm acele taxe de ocupare a domeniului public. La fosta Popota militară nu am progresat, din păcate”, a afirmat Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!