„Vreau să vă dezvălui în premieră una dintre prevederile viitorului Plan Urbanistic General. Vrem ca linia ferată care rupe oraşul în două să fie dusă în subteran şi în locul ei să avem o fâşie care traversează tot oraşul cu o lăţime de circa 60 de metri unde să se poată amenaja un bulevard la nivelul secolului 21 cu clădiri care vor fi aprobate doar ca elemente ale unei concepţii unitare asupra întregului bulevevard, cu alei pietonale, spaţii verzi, benzi de biciclete, benzi speciale pentru transportul în comun şi benzi corespunzătoare pentru traficul obişnuit. Vom crea, în felul acesta, prin soluţia de a duce în subteran calea ferată, şansa greu de repetat pentru Timişoara de a avea un mare bulevard care traversează oraşul de la un capăt la altul realizat într-o concepţie unitară şi modernă”, a declarat, luni, Robu.
Mai mult, edilul spune că timişorenii s-ar putea plimba şi cu metroul pe viitor. Asta, chiar dacă, tot din spusele primarului, nu avem bani nici pentru achiziționarea de tramvaie noi. „Această variantă (n.r. – mutarea liniei de cale ferată în subteran) ar prezenta şi avantajul că pe acele linii de cale ferată am putea avea şi transport în comun urban, să-i zicem metrou. Am putea folosi în partaj linia de cale ferată pentru trenuri în sensul consacrat al termenului, dar şi pentru mijloace de transport în comun pe calea ferată de tip urban – tramvai, metrou…”, a adăugat Robu.
Edilul nu a ştiut să spună ce costuri ar presupune toată această operaţiune. „Nu se poate vorbi despre asta în această etapă, acum doar se rezervă posibilitatea unei asemenea dezvoltări urbane şi este de la sine înţeles că ceea ce v-am spus reprezintă una dintre componentele vizionare ale PUG-ului, nu este ceva ce se va realiza de mâine. Este un proiect de viziune. PUG-ul are prevederi care produc efect imediat, dar pe de altă parte creionează direcţii de dezvoltare urbană pe termen lung”, a mai declarat primarul.
Robu a afirmat că au fost luate în calcul trei variante de lucru în ceea ce priveşte calea ferată care traversează municipiul – ridicarea pe estacadă, scoaterea ei în afara oraşului şi mutarea în subteran, dar că atât specialiştii care au lucrat la elaborarea PUG-ului, cât şi el au optat pentru ultima variantă.
Întrebat dacă s-a discutat cu reprezentanţii CFR pentru a vedea dacă este fezabil acest proiect, edilul a spus… că nu. „Când se întocmeşte PUG-ul mai întâi se vine cu viziunea, se supune proiectul dezbaterii publice, se adoptă apoi la nivel local, după care proiectul adoptat se transmite Guvernului pentru a fi avizat de mai multe ministere. Abia după ce se obţin toate avizele de la ministere PUG-ul se consideră în vigoare şi orice dezvoltare urbană din acel moment trebuie să fie în consonanţă cu prevederile sale. Estimez că sunt necesare circa 6-8 luni de acum înainte până când PUG-ul va ajunge să intre în vigoare”, a conchis primarul Nicolae Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!