„Am dispus, în regim de urgenţă, un control în tot oraşul, la toate unităţile comerciale, pentru verificarea deţinerii autorizaţiilor de funcţionare. Interesându-mă cum stăm la acest capitol, am aflat că tradiţia în Timişoara este ca majoritatea unităţilor comerciale – majoritatea, atenţie – să funcţioneze fără autorizaţie. Lucrul acesta s-a aşezat aşa în oraşul nostru pe post de normalitate. Eu nu pot tolera aşa ceva şi cer tuturor patronilor de unităţi comerciale să depună de urgenţă documentaţia pentru a intra în legalitate. O primă amendă vor primi oricum, dar îi vom amenda repetat până când vor înţelege să intre în legalitate pe cei care nu înţeleg (…) Vom vedea şi alte măsuri pe care le putem lua faţă de cei care refuză intrarea în legalitate. Voi sesiza şi Oficiul pentru Protecţia Consumatorului să intervină pentru că nu cred că este în regulă ca cineva să ofere servicii către populaţie fără să fie autorizat să funcţioneze. Aceste autorizaţii trebuie şi înnoite anual”, a declarat, marţi, Robu, edilul precizând că se aşteaptă la un rezultat „uluitor”, în urma verificărilor, din informaţiile pe care le are.
Mai mult, primarul a afirmat că probabil situaţia ar fi fost tolerată de către fosta administraţie pentru că unii dintre angajaţii primăriei s-ar fi dedat la a primi „ciubucuri”. „Probabil că obiceiul a fost să se ciubucărească la unul sau la altul în loc să se plătească oficial pentru autorizaţie, iar cei care au luat ciubucuri au închis ochii. Nu se poate explica această situaţie decât prin tolerarea ei de către administraţia precedentă şi de către personalul care există în instituţia primăriei, în Poliţia Locală, inclusiv la ora actuală”, a adăugat primarul.
De cealaltă parte, reprezentanţii Poliţiei Locale Timişoara spun că anul trecut au aplicat 500 de sancţiuni, între 400 şi 1.000 de lei, pentru lipsa autorizaţiilor de funcţionare şi că în toate cazurile s-a dispus intrarea în legalitate. Controalele vor fi intesificate începând de miercuri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!