Robu a răbufnit, luni, în ședința de consiliu local, când un consilier PSD i-a transmis din nou că primăria a cumpărat vaporașele degeaba, pentru că nu le poate folosi.
„Eu nu mai aștept mult până nu voi face plângere penală acelei autorități a statului, nu știu care e ea, care nu vrea să rezolve această problemă, pentru ca aceste vaporașe să circule. Primăria a făcut toate demersurile, nu știu cine nu dorește să nu facă”, i-a spus Robu acestuia.
Edilul este convins că cineva boicotează Timișoara și că nu se înființează din rea-voință Administrația Căii Navigabile Timișoara, ceea ce ne-ar putea duce și la pierderea banilor europeni.
„Eu nu ştiu cine sunt aceia, dar dacă nu se rezolvă această problemă, care e pur birocratică, acum suntem în prima parte a lunii mai, estimez că la începutul lui iunie o să recurg şi la aşa ceva, dacă va fi cazul. Suntem în faţa unor acte de boicot clar şi boicotul este nu numai la adresa Timişoarei, până la urmă se riscă să se piardă fonduri europene pe care noi cu trudă le-am adus în ţară şi unii vor să se ajungă la pierderea lor, la retragerea acelor fonduri. Este normal aşa ceva? Adică noi, care am avut de făcut lucruri grele, de pus în practică proiecte, de făcut ceva pe teren, că acolo e greu, nu să miști hârtii e greu, noi ne-am făcut datoria și acum de atâta amar de vreme nu se poate genera o hotărâre de guvern, un ordin al ministrului, nu știu, nu se poate adopta o lege, ce se consideră la nivelul puterii centrale că trebuie făcut pentru înființarea unei structuri de administrare a canalului navigabil Bega? Mai ales că există modele, că există administrație a canalului navigabil Dunăre –Marea Neagră în țară, deci este rea-voință, este boicot ceea ce se întâmplă”, ne-a explicat Nicolae Robu.
Primarul Timișoarei susține că nu știe cine ar trebui să rezolve problema.
„Eu cred că trebuie să ajungem și la sesizarea organelor în drept ale statului să facă o cercetare. Eu nu știu, nu pot să indic un vinovat, dar se cercetează fapta în sine, situația trebuie cercetată, pentru a se vedea, de fapt, cine e de vină”, a conchis edilul.
Vă reamintim, sistemul de transport public pe Bega nu poate funcționa până când nu este înființată Administrația Căii Navigabile, care să administreze efectiv canalul. Potrivit directorului RATT, cel care are în grijă vaporașele, „legea spune că această administrație poate să fie societate comercială sau regie autonomă, care poate fi înființată prin asocierea unităților administrativ teritoriale de pe lungimea canalului sau se poate înființa de către guvern, prin Ministerul Transporturilor, în subordinea directă a ministerului, pentru că Bega este domeniu public al statului român”. Oricum ar fi înființată Administrația Căii Navigabile, este nevoie de un aviz de la guvern.
Conform OUG 22/1999 privind administrarea porturilor și serviciile în porturi, administrațiile de căi navigabile pot fi instituții publice, regii autonome, companii naționale sau societăți comerciale. Acestea se înființează prin hotărâre de guvern, având apoi obligația să întocmească regulamente de exploatare portuară și să le supună spre aprobare ministerului.
Pe de altă parte, Titu Bojin, directorul Administrației Bazinale de Apă Banat, spune că Administrația Căii Navigabile nu poate fi înființată până când nu este reabilitat nodul hidrotehnic de la Sânmihai. Aici găsiți mai multe detalii!
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!