Edilul s-a declarat încântat de ceea ce a văzut la Iaşi şi Paşcani, afirmând că tramvaiul reabilitat arată la fel ca unul nou şi oferă acelaşi confort călătorilor.
„Am văzut un tramvai reabilitat care la origini era asemănător cu tramvaiele noastre, puţin mai îngust. După reabilitare arată excelent, absolut ca unul nou, are toate facilităţile pe care le conţine un tramvai nou, asta însemnând încălzire la fiecare scaun, climatizare, internet Wi-fi, instalaţie de sonorizare, şase camere video montate în fiecare vagon, scaune confortabile şi arătoase, sistem de acţionare ultramodern, exact cel folosit de mari companii precum Siemens pe tramvaiele noi, caroserie nouă în totalitatea ei şi de o formă aleasă de beneficiar. Vechi sunt doar şasiul, roţile şi boghiul, care reprezintă metal greu şi care are oricum durata de viaţă de 100 de ani spre deosebire de tot ce înseamnă tablă şi alte elemente componente”, a declarat Robu.
Edilul a anunţat că va face o vizită şi la Bucureşti pentru a vedea cum se reabilitează tramvaiele acolo. Lucrările de modernizare au costat aproximativ 500.000 de euro în cazul tramvaiului de la Iaşi, dar preţul depinde de stadiul în care se află mijlocul de transport care face obiectul reabilitării, spune primarul.
„E mult mai ieftin, ai absolut toate facilităţile pe care le oferă un tramvai nou. Singurul lucru pe care nu îl ai este intrarea în tramvai fără trepte. Aici ai o treaptă. Eu sunt convins că opţiunea corectă este să reabilităm tramvaiele pe care le avem. Desigur, vom face o licitaţie. Voi face şi o vizită la Bucureşti, pentru că am înţeles că şi RATB-ul ştie să reabiliteze şi să modernizeze tramvaie. Mă duc să văd ce au reabilitat că nu vreau să facă cineva experienţe pe noi. Furnizorul, în orice caz, va fi stabilit printr-o licitaţie publică”, a adăugat Robu.
Primarul a afirmat că se va începe, anul acesta, cu reabilitarea unui tramvai din parcul RATT cu bani de la bugetul local, iar în cursul anului 2014 vor fi reabilitate mai multe vagoane. „Doresc să începem cu reabilitarea unui tramvai din venituri proprii (…) Un minim de 30 de tramvaie (n.r. – din actualul parc al RATT) ar putea fi reabilitate, dar e posibil ca numărul acestora să crească, în funcţie de expertizele care se vor face”, a explicat Robu.
Pe moment s-a renunţat la ideea de a achiziţiona tramvaie noi, chiar dacă fostul consiliu local şi-a dat acordul pentru contractarea unui credit în acest sens în timpul administraţiei Ciuhandu.
„Pe veniturile noastre proprii am renunţat pentru că nu avem suficiente venituri. Rămâne în atenţia noastră ideea în măsura în care vom putea folosi fonduri europene”, a conchis primarul.
Sursa foto Lucas-57 Flickr
Robu merge sa vada tramvaie reabilitate
Citiți principiile noastre de moderare aici!