Oficialii Primăriei Timișoara ne dau asigurări că anul acesta vom avea transport public gratuit pe Bega, dar și transport de agrement. Reprezentantul firmei gălățene care construiește ambarcațiunile ne-a dezvăluit că prima este gata cam 98% și că a primit deja și vizita expertului în nave plătit de primărie. Expertul, la rândul lui, a trimis un raport la municipalitatea timișoreană.
„Acum intră în teste, noi îl scoatem pe apă și facem un test sub supravegherea autorităților”, a spus Dan Rădulescu, din partea Spat Yard, pentru Tion.ro.
După teste și după ce Comisia de recepție se duce la Galați, vaporașul va lua drumul Timișoarei, dar asta depinde și de starea vremii.
Reprezentantul firmei gălățene susține că se lucrează în continuare la celelalte vaporașe, cu toate că primăria nu a dat niciun leu avans, deși acesta era prevăzut în contract. La cea de-a doua ambarcațiune care va naviga pe Bega s-a lucrat mai mult de jumătate, lucrările ajungând la 65%, iar la cea de-a treia s-a depășit deja 35%. Sunt abia trei din șapte, deoarece contractul prevede construirea a șapte vaporașe.
„Dacă expertul ne dă undă verde, atunci vom trimite Comisia de recepție la Galați, vom face recepția și vom da banii, pentru ca firma să îl aducă la Timișoara. Noi avem un contract pentru șapte vaporetto, vrem să vedem unul gata, nu putem să ne aventurăm, nu vrem să plătim avans până când nu vedem că un exemplar este făcut în acord cu caietul de sarcini”, spunea, Robu, zilele trecute pentru Tion.ro.
Un vaporaș este, practic, ca un hidrobuz. Va avea 50 de locuri, dar și toaletă. Costă peste 275.000 de euro. Licitația a fost câștigată la începutul lunii septembrie, iar ambarcațiunile ar trebui să fie aduse la Timișoara în termen de șase luni de la data semnării contractului.
Mai rămâne de văzut cât de repede vor fi lansate la apă cele două vaporașe și dacă RATT va reuși să pună la punct atât de repede un sistem de transport pe Bega, pentru că regia se va ocupa de acest aspect. Să sperăm doar că odată ce vor ajunge la Timișoara nu vor fi ținute degeaba, așa cum au fost ținute mașinuțele turistice până când au putut fi înmatriculate. Mai ales în condițiile în care RATT nu are decât doi… marinari.
Articole pe aceeași temă:
Vaporetto face valuri, dar nu pe Bega. Prima ambarcatiune e gata, insa asteapta dupa… primarie
Citiți principiile noastre de moderare aici!