După inaugurarea autostrăzii Timişoara-Lugoj şi o vizită pe şantierul drumului Arad-Oradea, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, s-a întors fără premierul Emil Boc pe şantierul autostrăzii Timişoara-Lugoj. După ce a vizitat aproape întreaga lucrare, Boagiu a aflat de la reprezentanţii consorţiului constructor că lucrările sunt extrem de avansate, fiind finalizate în proporţie de 40 la sută. Secretul stă atât în vremea care a ţinut cu constructorii, dar şi în faptul că aceştia au adus peste 600 de oameni pe şantier.
Boagiu s-a declarat extrem de mulţumită de faptul că a primit asigurări că acest tronson în lungime de 9,5 kilometri va fi finalizat în a doua jumătate a anului viitor.
„Ne aflăm pe Timişoara-Lugoj, lotul 1, un tronson care va fi primul pe care îl vom termina în anul 2012, nu 2013. Iar faptul că pe acest tronson sunt angajaţi 600 de oameni dovedeşte faptul că avem în faţă un constructor care este motivat să termine lucrarea. Dincolo, pe Arad-Timişoara discutam de 500 de oameni pe 32 de kilometri. Deci asta face diferenţa când vrei să lucrezi”, a spus Boagiu.
Ea adăugat că de astfel de „parteneri serioşi” are nevoie Ministerul Transporturilor pentru a realiza programul de autostrăzi în România, pentru care au fost alocaţi două miliarde de euro şi pentru a finaliza construcţia tronsoanelor de autostradă care fac parte din coridorul IV Pan European până în 2016.
„Este foarte important ca programul de autostrăzi să meargă mai departe, oricâte piedici am întâmpina uneori. Putem să le depăşim şi este important să avem parteneri serioşi astfel încât bugetul pe care îl avem alocat, cei două miliarde de euro pe care-i avem de folosit pentru autostrăzi să fie cheltuiţi. Iar eu am convingerea că până în 2013 vom avea autostrăzi până la Sibiu, sperând ca până în 2016 să avem realizat şi tronsonul de la Sibiu la Piteşti şi coridorul IV să fie construit”, a spus Boagiu.
Piedicile la care se referea ministrul Transporturilor erau legate de contestarea tronsonului 2 al autostrăzii Timişoara-Lugoj, unde, susţine Anca Boagiu, din cauză că instanţa a decis un alt câştigător al licitaţiei decât comisia de experţi, Ministerul Transporturilor a pierdut 35 de milioane de euro.
„Pe tronsonul 2 am avut parte de o evaluare ciudată din punctul meu de vedere făcută de instanţă, care a depăşit în rigurozitate – şi aici sunt ironică – chiar o comisie de evaluare. A ştiut câte puncte trebuie să dea, câte tone de asfalt trebuie să evalueze, mă rog, ineditul din unele instanţe din România. Astăzi suntem în reevaluare, sperăm ca anul acesta să semnăm şi lotul 2 astfel încât să putem să demarăm lucrările pierzând din economiile pe care le aveam circa 35 de milioane de euro, diferenţa dintre câştigătorul declarat de comisie şi câştigătorul declarat de două judecătoare din România”, a concluzionat Boagiu.
Boc si Boagiu deschid lucrarile la autostrada Timisoara-Lugoj
Citiți principiile noastre de moderare aici!