Reprezentanții Primăriei Timișoara au semnat în 1 octombrie contractul pe fonduri europene pentru reabilitarea și transformarea Căii Bogdăneștilor. Uniunea Europeană intervine cu 89,5 milioane de lei din totalul de peste 30 de milioane de euro, pe POR – Axa Prioritară 4.
Practic, Calea Bogdăneștilor va fi modernizată de la intersecția cu Cetății până la bucla STPT, proiectul însemnând și revenirea liniei 5 pe traseu. Linia de tramvai va fi una dublă, amplasată în platformă proprie, încadrată de spații verzi cu pomi, în zona centrală a tramei stradale, „înierbată pentru reducerea zgomotului și vibrațiilor”. Sunt 4,95 km de linii de tramvai.
Pe carosabil vor fi câte două benzi pe sens, iar pe ambele părți ale viitorului bulevard urmează să fie amenajate trotuare de 1 metru și piste de biciclete cu o lățime de 1,5 metri fiecare. Vor rezulta peste 9.500 mp de spații verzi, din care 8.400 nou create. Investiția vizează și înlocuirea rețelelor edilitare, dar și amenajarea de locuri de parcare.
Dirigintele de șantier va asigura asistența tehnică de specialitate, atât pe perioada execuției lucrărilor, 29 de luni, cât și în perioada de garanție, până la efectuarea recepției finale.
„Lucrările de execuție ce urmează a fi supravegheate de către diriginții de șantier, constau în următoarele: reabilitarea liniei cale de tramvai care va fi dublă şi se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie, lărgirea la 2 benzi pe sens a străzii, amenajarea de trotuare și piste pentru biciclete, amenajare zone verzi etc.”, se arată în anunțul de licitație.
Primăria Timișoara pune la bătaie 1,22 milioane de lei cu tot cu TVA pentru dirigintele de șantier. Ofertele se pot depune până în 18 decembrie, iar în perioada următoare va fi scoasă la licitație și proiectarea și execuția lucrării.
PMT are studiu de fezabilitate pentru refacerea Căii Bogdăneștilor încă din toamna anului trecut. Fusese pregătit încă din 2009, de fosta administrație, condusă de Gheorghe Ciuhandu. La acea vreme, valoarea estimată a proiectului era de 94,6 milioane de lei cu tot cu TVA, însă între timp aceasta aproape că s-a dublat, ajungându-se la 148,85 milioane de lei, echivalentul a 31 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/bani-europeni-pentru-liniile-de-tramvai-inierbate-de-pe-calea-bogdanestilor-primaria-a-semnat-contractul/2329558
Trimite articolul
Xsper ca in sfarsit dupa 10ani !!! se apuca de bulevard dupa ani de zile de cand au scos tramvaiul 5 .. si nici cu pare scump => pretul refacerii bulevardului cu asfalt si 2 linii de tramvai e comparabil cu pretul instalarii instalatii noi de aer conditionat si o copertina de sticla la FILARMONICA din Timisoara
in plus aici Primaria TM nu investeste decat 1.2 Milioane din suma totala
chiar nu inteleg de ce a asteptat ani de zile pt asta .. nu or fi avut ce si cum sa fure pt ca sunt bani de la UE ?
De ce nu 5 ani? Sau 7 ani? Sau poate e o surpriza de la Culita pentru Lae si aceasta va fi prima strada din lume care va incorpora autogara, gara feroviara, aeroport si un mall care sa deserveasca milioanele de turisti veniti sa admire capitala culturala, caz in care termenul e mai mult decat rezonabil. PS: Culita nu uita sa adaugi si un muzeu al parului vopsit… e imperios de necesar!
nu intra fraierii mai departe de pocaitii de la obligado. Sa indrazneasca numa Robu sa se prezinte dupa ucecom la orice ora vrea el…ca sa scapam de el :))
oricum nu intra nici macar un excavator in frontul de lucru cel putin inca un an, asa ca robulix nu mai apuca sa-si vada inceputa opera de arta cu care se lauda inca din … 2012. Au trecut 7 ani in care s-a ocupat de fantani muzicale, trotinete, vaporetto si alte bazaconii care nu erau prioritare
ce poti pretinde vopsitului care tot timpul a facut doar ce il taie capul. In privinta Filarmonicii ii statea pe creier bariera in forma de bagheta de dirijor. Ca sa se razbune tractoristul din Bocsig a inchis parcarea angajatilor dinspre catedrala pe motiv ca mai vrea sa puna 2 banci, asta in timp ce a taiat sute de copaci ca sa mai faca o banda in plus pentru mertanul de serviciu 01PMT
Să-l cheme pe Drulă, că ăla e specialist în infrastructură.