Dacă vechea administrație a oraşului intenționa să contracteze un credit pentru a cumpăra tramvaie noi, actuala administrație a decis să înceapă reabilitarea vagoanelor second-hand primite din Germania, pentru că… pot arăta ca noi și mai ales costă mai puțin.
Reprezentanții Primăriei Timișoara au anunțat încă din primăvară finalizarea licitației pentru reabilitarea vechilor tramvaie care circulă pe străzile urbei. Au câștigat Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad.
La începutul verii, oficialii municipalității au anunțat că două tramvaie au intrat în sfârșit în reabilitare. Dacă primarul Nicolae Robu estima atunci că în toamnă ar putea fi gata lucrările, directorul general al RATT, Ioan Goia, preconizează acum că primul tramvai reabilitat ar putea fi testat în luna decembrie.
„Modernizarea vechilor tramvaie este în fază terminală pe parte de specificație tehnică. Beneficiarul, care suntem noi, Regia de Transport, și constructorul, cei doi constructori în asociere, am punctat toate problemele tehnice legate de modernizare. Adică ce subansamble, cu furnizori folosesc și așa mai departe. Ca lucrări realizate, se estimează că primul model prototip care va fi testat în Timișoara va fi undeva la începutul lui decembrie. Îl vom aduce pentru probe dinamice. Noi mergem săptămâna viitoare să-l vedem, la prototip trebuie să vedem fiecare etapă. La Arad mergem, de la Arad vine prototipul și ceilalți se conformează doar la tehnologia de modernizare”, a explicat Goia.
Reprezentanţii RATT s-au gândit deja şi pe ce linii ar putea fi pus în circulaţie tramvaiul modernizat. În principiu, pe cele din zona centrală. Dacă autorităţile locale vor fi mulţumite în urma testelor, vor fi reabilitate în aceeaşi manieră şi alte vagoane.
„Va funcționa probabil numai pe liniile centrale, pentru că acolo avem linia în regulă, nu avem probleme cu deraierile și cu alte evenimente pe care le avem – linia 2 de exemplu, linia 1 poate să fie, linia 6 (…) În decembrie va fi gata pentru livrare, noi îl vom prelua pe proces verbal de punere în funcțiune, facem testele și, dacă testele dinamice sunt în regulă, am dat undă verde la diferența de contract”, a adăugat Goia.
Cum vor arăta tramvaiele modernizate
Cum va arăta un tramvai reabilitat şi prin ce transformări va trece? „Acest nou tramvai va avea echipamentele moderne de la un tramvai nou – echipamentul de tracțiune complet schimbat, de la motor la echipament de alimentare și așa mai departe. Va avea instalații de climatizare așa cum ni le-am dorit dintotdeauna, separat salon față de personalul de bord. Mai facem modernizări la partea de instalație de frânare, reparația boghiului cu înlocuire chiar a osiilor de tramvai, caroseria are un design nou complet, nu mai seamănă cu ceea ce este. Limitele acestui design au fost impuse tocmai de structura șasiului, deoarece acest șasiu nu se putea nici lungi, nici scurta, fiindcă omologarea era dată pe acest tramvai și nu poți face modificări ale structurii de rezistență. Mai avem instalații de validare, partea de sistem de ticketing, care se vor monta și sisteme de numărătoare pentru călători la fiecare din uși”, a anunţat şeful RATT.
Un lucru pe care s-a pus un accent deosebit este monitorizarea video şi culoarea. Tramvaiele reabilitate vor fi alb-violet interior-exterior şi vor fi prevăzute fiecare cu câte şase camere video din spusele primarului Nicolae Robu.
„Vom avea sistem de supraveghere video pe uși, pe interior, și am mai pus acum, mai nou, după ultimele incidente, și pe direcția de mers și asupra vatmanului, să vedem cum conduce prin oraș – măsurăm la un moment dat și modul de conducere al vatmanului prin diferite proceduri ale noastre, de zgomot și vibrații, și în funcție de asta facem o categorisire a acestor vatmani. Ca și culoare a rămas un alb-violet, cum am făcut autobuzele și troleibuzele. Se pare că timișoreanul are un respect față de alb-violet. Nu ni-l dau cu graffiti, nu ni-l scriu, nu ni-l zgârie… de ce nu știu. Încă nu”, a concluzionat Ioan Goia.
De asemenea, Robu a anunţat că în tramvaiele reabilitate călătorii vor beneficia de încălzire în scaune, Internet wireless gratuit şi plasme prevăzute cu sistem touch screen.
Potrivit reprezentanţilor Primăriei Timişoara, pentru un tramvai second-hand reabilitat se vor plăti 480.000 de euro fără TVA, bani de la bugetul local.
Autorităţile locale au în vedere reabilitarea unui număr de 30 de tramvaie în decurs de 4 ani.
Articole pe aceeași temă:
Doua dintre tramvaiele RATT au intrat in reabilitare. Un milion de euro pentru a le… innoi
Noile tramvaie reabilitate ar putea avea si interiorul alb-violet. Primarul face sondaj
Primele imagini cu tramvaiele reabilitate ale Timisoarei. Primarul Robu vrea sa stie daca va plac
Citiți principiile noastre de moderare aici!