Viceprimarul a prezentat, vineri, o situaţie cu privire la spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă (SAD-uri). Asta, şi după ce primarul Nicolae Robu i-a reproşat public faptul că decizia sa de a majora chiriile – pe care şi edilul-şef a susţinut-o la vremea adoptării ei în consiliul local – a dus la scăderea veniturilor municipalităţii, pentru că oamenii nu pot plăti… Stoia, în schimb, i-a reproşat în trecut primarului că cei care trebuie să urmărească încasările sunt în subordinea sa.
„La ora actuală noi avem 283 de SAD-uri, dintre care 130 sunt închiriate şi 53 plătesc încă pe fişă de calcul. Deci în total avem 183 de spaţii care îşi plătesc chiria. Mai avem 38 de spaţii care s-au atribuit de către conducerea primăriei în regim de comodat, asta înseamnă gratuit, şi spaţii libere pe care le scoatem a doua sau sau a treia oară la licitaţie, sunt 62. Mai avem patru spaţii în curs de introducere în sistemul de licitaţie publică şi două spaţii în curs de atribuire. Pentru luna octombrie, pentru cele 183 de spaţii s-a facturat suma de 748.000 de lei, 7 miliarde de lei vechi (…), s-au încasat 229.000 de lei. În 2012, s-au facturat 245.000 de lei, 281.000 s-au încasat, pentru că erau şi datorii, pe 283 de spaţii”, a explicat, vineri, viceprimarul.
Cum se face că s-a încasat mai puţin anul acesta, deşi ar fi trebuit să se încaseze mai mult? Stoia nu dă vina pe cei care ar fi trebuit să plătească, ci pe cei care ar fi trebuit să aibă grijă ca banii să ajungă la primărie.
„Din februarie 2013, aceste venituri, încasările, trebuiau urmărite de Direcţia Economică. Practic Direcţia Economică trebuie să mai recupereze diferenţa. Dar faptul că noi am ajuns să avem datorii la cimitire de 1 milion şi de euro şi aveam oameni care se ocupau de urmărirea încasărilor, e o notă destul de proastă pentru Primăria Timişoara”, crede viceprimarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!