Lipsa indicatoarelor de orientare pe autostradă pare să fie cea mai mare problemă a celor care au apelat la acest drum. O serie de probleme de acest gen au fost prezentate de şoferi celor de la Asociația Pro Infrastructura. Astfel, numeroşi şoferi au avut dificultăți de orientare deoarece nu au fost îndrumați în direcția dorită de la nodul dintre A1 și A11. Mai precis, pe sensul Nădlac – Arad este vorba despre absența orașelor Deva și Sibiu de pe indicatoare, orașe care constituie destinații finale sau intermediare pentru numeroși șoferi.
„Ne-au fost semnalate cazuri de șoferi care, ajunși la respectiva bifurcație, au efectuat manevre periculoase – schimbarea bruscă a benzii, oprire și mers în marșarier – tocmai datorită confuziei cauzate de semnalizarea existentă. Din acest motiv, considerăm că este necesară o îmbunătățira a semnalizării pentru a evita posibile accidente. De asemenea, vă semnalăm absența unui indicator la sensul giratoriu de la intersecția DN7 cu A11 care să arate direcția către Nădlac / Ungaria pe autostradă. Indicatorul existent în acel sens giratoriu arată către Nădlac pe vechiul traseu (DN7). Din acest motiv, numeroase autovehicule care circulă pe ruta Deva – Ungaria nu urcă pe autostradă decât la nodul Pecica. De asemenea, pe centura Aradului nu au fost actualizate unele panouri care să reflecte cu acuratețe posibilitățile create prin deschiderea autostrăzii către Pecica”, se arată într-o scrisoare întocmită de cei de la Pro Infrastructura către compania de drumuri.
Desigur problemele menţionate se pot rezolva relativ simplu. Reprezentanţii asociaţiei oferă celor de la CNADN şi o serie de recomandări în problema indicatoarelor.
„Vă rugăm să dispuneți măsuri pentru ca: 1) Pe panourile de preselecție de pe sensul către Arad anterioare nodului mai sus menționat să fie indicate expres direcțiile Deva și / sau Sibiu, pentru ca șoferii să poată lua o decizie în cunoștință de cauză. 2) În sensul giratoriu mai sus menționat să fie instalate panouri care să indice ruta către Ungaria pe autostrada 3) Pe indicatorul de intrare în țară de pe A1, care arată limita de viteză pentru drumuri naționale, aceasta să fie corectată de la valoarea curentă de 100 km / h (valabilă doar pe drumurile europene) la 90 km / h, eventual cu mențiunea separată a limitei pentru drumuri europene”, se mai arată în scrisoarea celor de la Asociaţia Pro Infrastructura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!