De exemplu, în privinţa Centrului Intermodal Regional de Transport Mărfuri Timişoara, parlamentarul PDL a concluzionat deja că s-a ratat obţinerea finanţării.
„Am primit de la Consiliul Judeţean, de la domnul Bojin, nişte mape (…) Domnul Bojin ne spune ce proiecte majore îşi doreşte el pentru perioada 2014-2020, ne spune fiecare fişă de proiect ce conţine, descrierea, stadiul proiectului şi la sfârşit sunt probleme, constrângeri şi observaţii. La Centrul Intermodal Regional de Transport Mărfuri Timişoara, la constrângeri şi observaţii ne spune că există o întârizere la Ministerul Transporturilor şi la CN CFR privind depunerea cererii de finanţare, care conduce la riscul de a rata finanţarea proiectului din fonduri UE pe POS Transport. Eu am fost la Ministerul Transporturilor, spre deosebire de ceilalţi parlamentari ai Puterii, care nici n-au călcat pe acolo, şi m-am interesat (…) Am fost mustrat, pentru că Centrul Intermodal, dacă nu s-ar fi mutat de la Recaş la Remetea, astăzi noi îl aveam. A existat o cerere de finanţare făcută de Ministerul Transporturilor pentru Recaş, unde terenul era dat gratuit de primărie şi proiectul era eligibil, iar în momentul în care s-a mutat de la Recaş pe Remetea, unde sunt probleme cu terenul, privat, proiectul a devenit neeligibil pentru minister. Iaşiul, Constanţa sunt oraşe care au pus în mod gratuit terenul, inclusiv Craiova este înaintea noastră (…) Noua conducere a consiliului judeţean a mutat această locaţie pe Remetea şi sunt convins că a mutat-o numai din interese personale ale domnului Bojin. Timişoara a pierdut Centrul Intermodal de Transport datorită unor interese personale ale preşedintelui consiliului judeţean. Acest proiect de la Ministerul Transporturilor a căzut. Timişoara nu va putea să aibă centru intermodal (…) Ministerul nu se mai implică, proiectul a căzut”, susţine Popoviciu.
Multe dintre proiectele prezentate de Titu Bojin ca fiind prioritare pentru judeţul Timiş ţin de Ministerul Transporturilor. Astfel, în cazul unui alt proiect de pe lista preşedintelui CJT, cale majoră rutieră în perspectiva descărcării circulaţiei de pe autostradă, din nodul rutier km 40-41 spre municipiul Timişoara prin DN 59, la probleme, constrângeri, observaţii se solicită Ministerului Transportului implicare directă pentru includerea acestui proiect major pentru judeţul Timiş pe lista investiţiilor prioritare pentru 2014-2020. „Nu apare la Ministerul Transporturilor deloc. Nu-i interesează, mi-au spus cu subiect şi predicat, au cu totul alte priorităţi”, afirmă deputatul PDL.
Alte proiecte vizează continuarea lucrărilor la şoseaua de centură a Timişoarei. Pentru segmentul N-V-S al inelului de ocolire a municipiului Timişoara – interconectare DN 69-DN 6-DN 59A-DJ 591 (n.r. – segmentul vestic al inelului de centură), reprezentanţii CJ Timiş spun că proiectul nu este deloc promovat la nivelul CNADNR şi există riscul ca acest segment de centură să nu poată fi realizat nici în perioada de programare 2014-2020 pe POS Transport.
„Domnul Bojin ne dă o mapă cu ce îşi doreşte el să facă şi în acelaşi timp tot domnul Bojin ne spune că el consideră dacă nu se mişcă ceva acum nu mai există nicio şansă (…) Cei de la CNADNR au spus că centura de ocolire a municipiului Timişoara este un proiect care dacă se va realiza din fonduri europene bine, dacă nu – ministerul nu are bani pentru aşa ceva. Despre varianta de ocolire sud a municipiului Timişoara (n.r. – aproximativ 25 de kilometri lungime) – unul dintre obiectivele foarte importante în campania electorală, pe care USL a spus că le va realiza în timp – domnul Bojin ne spune că eventual prin POS Transport 2014-2020 dacă se vor obţine bani de la Comisia Europeană bine, dacă nu – nu. Eu în campanie n-am auzit să ne spună nici domnul Ponta, nici Antonescu, nici Bojin şi nici domnul Robu că vor încerca să facă centura Timişoarei din fonduri europene. Eu ştiam că au promis că o fac, în primul rând din fonduri guvernamentale, poate nu toată…”, a concluzionat Popoviciu.
Pe lista preşedintelui CJ Timiş apare şi Complexul Sportiv şi de Agrement „Dan Păltinişanu” Timişoara. Aici intervine… criza globală. „Ştiţi că un obiectiv pe care ei spuneau că îl vor finanţa este noul stadion de fotbal. La constrângeri, domnul Bojin ne spune aşa: criza economică globală face dificilă demararea unui astfel de proiect”, a constatat democrat-liberalul.
Reprezentanţii CJT spun că „nu există momentan surse de finanţare nerambursabile identificate pentru acest gen de investiţie”, estimată la 65 de milioane de euro, care ar cuprinde un stadion de fotbal cu 30.000 de locuri, o sală polivalentă cu 10.000 de locuri, funcţiuni comerciale şi de servicii etc.
Alte investiţii vizează reabilitarea drumului Berzovia – Buziaş – Lipova (la secţiunea „Probleme şi constrângeri” se spune că proiectul nu dispune de finanţare pentru realizare în perioada curentă, putând fi promovat pe POR 2014-2020), introducerea zonei Surduc în circuitul turistic (pentru care este necesară racordarea tuturor caselor la utilităţi, spun oficialii CJT) şi reabilitarea Centrului Balnear Buziaş (în acest caz, reprezentanţii administraţiei judeţene spun că parcul şi imobilele au fost blocate în Cartea Funciară din cauza procesului de revendicare).
Citiți principiile noastre de moderare aici!