Proprietarul proprietății Solventul ar trebui să fie de acord cu o redefinire geometrică a platformei, pentru ca municipalitatea să poată amenaja acolo un sens giratoriu.
„Documentația se poate finaliza dacă obținem acceptul de redefinire geometrică a proprietății Solventul, de la proprietarul domeniului Solventul. Nu am reușit să avem contactul direct cu el, era prevăzută o vizită acum câteva săptămâni la primărie, este un multimiliardar, venea cu un avion personal, dar în dimineața zilei respective a comunicat că nu mai vine în România, din anumite motive. Proiectul poate fi făcut și fără asta, dar nu iese la fel de bine, noi preferăm să întârziem și să îl facem optim din punct de vedere al geometriei. Dacă el nu ne dă acceptul, nu se mai face giratoriul așa cum l-am gândit noi, se mai îngustează din trotuare… e păcat să nu îl facem ca lumea, pentru că altfel de lucrări se fac pentru 100 de ani sau mai mult. Mai bine mai întârziem puțin, nu văd motive să nu fie de acord. Trebuie doar să redefinim geometria. Noi avem în zonă proprietăți, niciodată nu s-a făcut cu rigoare și cu un proiect de viitor grănițuirea între proprietatea noastră și proprietatea lui. Dacă va fi de acord cu ce propunem noi, va putea să aibă aceeași suprafață în proprietate, numai că geometria se schimbă puțin, dar nu în maniera în care să afecteze valoarea terenului”, a explicat edilul-șef pentru tion.ro.
Proiectul Solventul înseamnă așadar mult mai mult decât un pasaj subteran pe sub calea ferată.
„Proiectul este în fază mai avansată, vom începe probabil cu bani din bugetul local, iar apoi îl mutăm pe fonduri europene, dacă se poate. Părerea mea este că se va putea. Se va face o prelungire a străzii Calea Bogdăneștilor, pe sub liniile de cale ferată, până la intersecția cu strada Gării. Va fi cel mai larg pasaj pe care îl vom avea, va avea câte două benzi pe sens, plus benzi distincte pentru liniile de tramvai, vor exista trotuare și piste de biciclete pentru ambele sensuri. Putem înțelege că lărgimea acestui pasaj va fi foarte mare. Se vor duce așadar prin pasaj șinele de cale ferată și se va face, într-o etapă ulterioară, o prelungire a liniilor de cale ferată până în fața Gării de Nord, unde se va face joncțiunea cu liniile de tramvai. În proiect este inclus numai până pe strada Gării, din câte știu eu. Amenajarea străzii Gării nu este prinsă în proiect, este un giratoriu acolo”, ne-a mai spus primarul.
Separat de acest proiect, reprezentanții primăriei vor să construiască un pod peste Bega, tot în zona Solventul, care va schimba radical circulația în Timișoara. Șoferii care vor dori să traverseze orașul dinspre Calea Șagului sau Dâmbovița spre zona de nord sau invers nu vor mai trebui să intre în centru.
Robu susține că sunt șanse foarte mari ca în toamna anului acesta să intre în lucru Pasajul Solventul, dar există posibilitatea ca lucrările să înceapă abia în primăvara lui 2018. Șantierul ar trebui să dureze doi ani și jumătate, crede primarul.
Valoarea estimată a pasajului care să facă legătura între cartierele Ronaț, respectiv Blașcovici și Iosefin este de 27,8 milioane de euro, potrivit studiului de fezabilitate.
Sursă video: Youtube/Zyraxes1
Articole pe aceeași temă:
Pasaj subteran si un nou pod peste Bega in zona Solventul
Citiți principiile noastre de moderare aici!