Aparatele radar montate în cadrul sistemului de management al traficului din Timișoara au numai o funcție de informare. Șoferii nu vor putea fi sancționați dacă apasă prea tare pe pedala de accelerație în zonele în care au fost montate radare. O astfel de contravenție ar trebui să fie constatată de un agent constatator, iar aparatul cu care se face înregistrarea ar trebui să fie omologat. Or, cele șapte radare din Timișoara nu sunt încă omologate. Primarul Nicolae Robu susține că problema va fi rezolvată și radarele vor fi și folosite la un moment dat, nu vor mai fi numai de decor.
„Radarul de la Michelangelo funcționează. Nu se întâmplă nimic cu ce transmit radarele, ele sunt văzute, dar încă nu există temei pentru a se lua măsuri împotriva celor ce depășesc viteza. Când sistemul va fi dat în folosință și validat, pentru că se produce și o validare funcțională, atunci se vor putea folosi. Toate vor fi folosite inclusiv pentru acordarea de sancțiuni”, a explicat Robu.
Prin proiectul „Trafic management și supraveghere video” au fost instalate în Timișoara semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții au fost modernizate, în 134 au fost montate camere de supraveghere, 230 de camere video au fost montate în trafic, șapte radare de viteză, 13 radare de informare, 13 panouri cu afișare numerică și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și 17 panouri de afișare a mesajelor variabile. Mai mult, în cadrul proiectului a fost amenajat și un centru de comandă pentru trafic și supraveghere video. Toate acestea ar trebui să le ofere șoferilor undă verde, ceea ce se va întâmpla, susțin reprezentanții primăriei.
Sistemul de management al traficului ar trebui să funcționeze 100% din luna noiembrie, până atunci se fac teste, iar semafoarele sunt pornite pe rând, în diverse zone din oraș.
Lucrările pentru sistemul de management al traficului sunt efectuate de asocierea Swarco Traffic România, Avitech.Co și Swarco Mizar SPA, la valoarea de 19,9 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 5,5 milioane de euro, cu tot cu TVA. Aproape 10 milioane de lei – 2,2 milioane de euro sunt puși din bugetul local.
La acești bani se adaugă și cei 1,3 milioane de euro pentru lucrări neprevăzute, ce vor fi executate de Backup Technology. Prin urmare, cel mai performant sistem de trafic management din Europa, așa cum îl lăudau reprezentanții primăriei, ne costă aproximativ 6 milioane de euro.
Articole pe aceeași temă:
Semaforisoara va functiona 100% abia din iarna
Atentie, soferi! Intra in functiune radarul de la pasajul Michelangelo
Pregatiti pentru Semaforisoara? Daca nu functioneaza, calculatorul e de vina
Citiți principiile noastre de moderare aici!