RATT estimează că anul acesta adună venituri totale în valoare de aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei reprezintă subvențiile de la primărie. Bugetul RATT pe 2016 era estimat la 92,7 milioane de lei, din care 56 de milioane veneau de la primărie.
Cei mai mulți bani ai RATT ajung din sistemul de transport public, cu tramvaie, cu troleibuze, cu autobuze, din sistemul de transport metropolitan, dar și din sistemul intermodal de transport cu biciclete și din sistemul de transport naval cu vaporașele, deși acestea încă nu pot fi scoase la plimbare pe Bega.
Veniturile totale ale regiei sunt estimate la 103.926.500 de lei. Estimările specialiștilor RATT sunt că anul acesta vor vinde bilete și abonamente în valoare de 26,5 milioane de lei. Din alte servicii prestate de către Regia Autonomă de Transport Timișoara, cum ar fi ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări, se estimează că s-ar încasa 3,4 milioane de lei.
Primăria Timișoara ar transfera anul acesta 60,5 milioane de lei în conturile RATT, pentru gratuitățile oferite mai multor categorii de călători – pensionari, elevi, studenți –, banii reprezentând diferențele de tarif la transportul public, care sunt acoperite din bugetul local.
Primăria mai plătește încă 6,4 milioane de lei către regie pentru că RATT administrează sistemul de închiriere biciclete VeloTM și se ocupă de transport naval cu vaporașele cumpărate de municipalitate.
„La această sumă (venituri) se adaugă taxa pe valoare adăugată, astfel că suma necesară de la bugetul local pentru asigurarea funcționalității sistemelor de transport este de 6,69 milioane de lei pe lună, exclusiv sumele acordate la transportul metropolitan. Compensația a fost estimată pentru a acoperi efectele asupra veniturilor și cheltuielilor în condițiile îndeplinirii obligațiilor de serviciu de transport public pentru sisteme de transport administrate de regie în 2017 (reduceri și gratuități – facilități la transportul urban, studenți și masteranzi, biciclete, naval)”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de buget.
Specialiștii Regiei Autonome de Transport Timișoara estimează că vor cheltui, pe tot parcursul anului, 103 de milioane de lei, din care aproape 41 de milioane de lei reprezintă salariile angajaților regiei. RATT mai plătește și salarii compensatorii aferente disponibilizărilor de personal și le mai dă angajaților bonusuri salariale, în valoare de 5,5 milioane de lei, în 2017.
Oficialii regiei spun că vor investi 6 milioane de lei în acest an, din fonduri proprii.
Reprezentanții RATT speră că până la sfârșitul anului regia va avea 1.230 de angajați. Acum are 1.161. Câștigul mediu brut lunar al unui salariat RATT, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială ajustat, este de 3.190 de lei.
„Propunerea de buget de venituri și cheltuieli pe anul 2017 s-a efectuat pe baza principiului prudenței și a continuității activității în condiții de eficiență economică în dimensionarea resurselor necesare finanțării întregii activități. Numărul de personal programat pentru finele anului 2017 este de 1.230 de angajați, conform organigramei și a statului de funcții aprobat deja”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre.
Bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2017 al RATT a fost aprobat deja în Consiliul de Administrație al regiei și urmează să intre în atenția consilierilor locali.
Aici puteți analiza proiectul bugetului!
Articole pe aceeași temă:
Planurile RATT pana in 2021: 7 linii de tramvai reabilitate, transport electric pe Sagului si altele
Colterm primeste subventii de 10 milioane de euro de la Primaria Timisoara, in 2017
Bugetul RATT in 2016: peste jumatate din venituri sunt subventiile de la Primaria Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!