Abonamentele RATT gratuite anuale vor fi eliberate tot într-un singur loc din oraş, lucru care a stârnit revolta pensionarilor în această săptămână, la Centrul de gratuităţi de pe strada Intrarea Doinei nr. 2, prima stradă la dreapta dinspre Piaţa Mărăşti spre Iulius Mall, fostul ACR, nu şi la celelalte chioşcuri. Conducerea Regiei de Transport nu a renunţat la această decizie.
Călătorii care beneficiază de abonament gratuit anual pe mijloacele de transport în comun din Timişoara, potrivit hotărârilor de consiliu local în vigoare, îşi vor putea reînnoi abonamentele până la sfârşitul lunii ianuarie, adică până în 31 ianuarie 2012 inclusiv.
Oficialii RATT au luat însă o nouă hotărâre: începând de săptămâna viitoare, din 16 ianuarie, toţi călătorii care beneficiază de gratuitate trebuie să se prezinte la sediul de pe Intrarea Doinei nr. 2 în ordine alfabetică: în zilele de luni, 16, 23 şi 30 ianuarie – beneficiarii care au numele de familie de la A la E (inclusiv); în zilele de marţi, 17, 24 şi 31 ianuarie – beneficiarii cu numele de familie de la F la K (inclusiv); în zilele de miercuri, 18 şi 25 ianuarie – beneficiarii cu numele de familie de la L la Q (inclusiv); în zilele de joi, 19 şi 26 ianuarie – cei cu numele de familie de la R la Ţ (inclusiv); în zilele de vineri, 20 şi 27 ianuarie – cei de la U la Z (inclusiv). Gratuităţile se vor acorda conform acestei planificări începând de luni.
Reprezentanţii RATT spun că dacă înainte curgea cu reclamaţii de la călătorii care nu-şi putea cumpăra bilete sau abonamente pentru că la chioşcuri stăteau la coadă pensionarii pentru gratuităţi, acum sunt nemulţumiţi cei care beneficiază de gratuităţi pentru că trebuie să se prezinte pe Intrarea Doinei, de accea se încearcă reorganizarea actitivităţii la centrul de gratuităţi.
„Problema este că ei (n.r. – pensionarii), orice am face, blochează ghişeele şi aveam o mulţime de reclamaţii de la ceilalţi călători… La chioşcuri stăteau în frig, în ploaie, măcar acolo pe Intrarea Doinei avem acum şi o sală de aşteptare, chiar dacă nu intră toţi acolo. Trebuie să îi chemăm acolo pentru că astfel putem verifica şi prelua mai uşor documentele necesare la eliberarea abonamentelor gratuite. Oricum, avem numele lor, ştim cam câţi sunt, şi de aceea am decis să-i programăm în ordine alfabetică. Abonamentele anuale pe card pentru pensionari se încarcă o dată pe an, la începutul anului, în timp ce cele pentru beneficiarii celorlalte legi cu gratuitate se încarcă lunar”, ne-a declarat directorul general al RATT, Ioan Goia.
Zeci de mii de persoane cu gratuitate la RATT
Potrivit directorului RATT, de la începutul anului până miercuri au intrat în posesia abonamentelor 23.000 din cei aproximativ 35.000 de pensionari din Timişoara care se bucură de gratuitate. Anul trecut au beneficiat de gratuitate 100 la sută şi reducere la transportul public nu mai puţin de 45.000 de persoane, a afirmat Goia. El a dat asigurări că, în decursul acestei luni, pensionarii nu vor avea probleme când se vor trezi faţă în faţă cu controlorii RATT dacă nu au reuşit încă să-şi reînnoiască abonamentele.
Gratuitate pe mijloacele de transport în comun au, pe lângă pensionari, beneficiarii Legilor 416/2001, 341/2004, 44/1994 şi 309/2002, elevii din ciclul primar şi gimnazial care frecventează instituţiile de învăţământ din Timişoara, preşcolarii, angajaţii Casei Faenza, angajaţii SALVO şi cei ai Serviciului de Ajutor Maltez, personalul Organizaţiei pentru Apărarea Drepturilor Omului din România şi al altor organizaţii umanitare, cetăţenii de onoare ai oraşului, sportivii de performanţă şi multe alte categorii de persoane.
Cât despre faptul că prin decizia de a se elibera abonamentele gratuite într-un singur loc din oraş se încalcă Hotărârea de Consiliu Local Timişoara 421 din 13 decembrie 2011 – protocolul de acordare a facilităţilor la transportul în comun pentru 2012, care prevede expres ca pensionarii să-şi poată ridica abonamentele de la toate punctele de vânzare ale RATT (chioşcuri de bilete şi Centrul de Gratuităţi de pe Intrarea Doinei nr. 2), Goia a afirmat acum… că se va propune modificarea respectivei hotărâri.
Cele două ghişee de la Centrul de gratuităţi de pe Intrarea Doinei funcţionează de luni până vineri de la ora 8.00 la 20.00.
Reprezentanţii RATT pun la dispoziţia călătorilor şi două numere de telefon, de la Biroul Relaţii Publice, unde pot fi contactaţi de luni până vineri între 7.30 şi 15.30, pentru orice detalii referitoare la acordarea gratuităţilor: 0356-803.720 şi 0741.046.750.
RATT a decis: pensionarii care vor abonamente gratuite sa stea la coada intr-un singur loc!
Citiți principiile noastre de moderare aici!