„Concedierile se vor face probabil din luna aprilie. Programul de concedieri face parte din planul de restructurare al regiei demarat în urmă cu aproximativ 4 ani. Pot fi concediaţi oameni din personalul TESA şi alte structuri, dar în niciun caz această măsură nu va afecta personalul de bord, vatmanii şi şoferii”, spune purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu.
Potrivit proiectului de hotărâre care urmează să fie înaintat consilierilor locali din organigrama RATT vor dispărea 25 de posturi, printre care unul de director adjunct, şase de la Secţia Reparaţii, patru de la Serviciul Tehnic, două posturi de maiştri, persoane care se ocupă de întreţinere la tramvaie, unul de psiholog, de la Serviciul Resurse Umane, şi altele. Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul RATT, postul de director adjunct este ocupat în prezent de Marcel Nicola, funcţia fiind deţinută înainte de liberalul Ionuţ Nasleu, care a demisionat după mai multe conflicte cu directorul general Ioan Goia. De altfel, Nasleu spune că este sunat frecvent de angajaţi ai RATT care îi spun că deşi în ultimii ani au fost concediaţi sute de salariaţi şi se plănuiesc noi restructurări se angajează în continuare oameni.
Proiectul de hotârare privind aprobarea Programului de reorganizare şi restructurare a Regiei Autonome de Transport Timişoara, a Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Organigramei şi Statului de funcţii al RATT, care cuprinde desfiinţarea unui număr de 25 posturi din structura Regiei, va fi supus spre aprobare în consiliul local în şedinţa de la finele acestei luni.
„Programul de reorganizare şi restructurare a regiei prezentat are ca scop final redresarea financiară a regiei şi transformarea acesteia într-un operator de transport eficient, prin atingerea unui raport optim între personalul de bord şi totalul personalului, astfel încât activitatea de prestator de servicii de transport public de persoane să se desfăşoare cu un nivel cât mai scăzut al subvenţiilor de la bugetul local. Menţionăm că la nivelul regiei cheltuielile cu personalul au ponderea principală în structura cheltuielilor de exploatare şi reprezintă aproximativ 48 la sută din totalul acestora”, se arată în referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre. La RATT ar urma să rămână 908 posturi după noile restructurări.
Cei 25 de angajaţi care vor fi puşi pe liber vor primi salarii compensatorii în funcţie de vechimea pe care o au în cadrul Regiei, de la două la doisprezece salarii medii brute.
Totodată, reprezentanţii RATT vor să înfiinţeze un compartiment de audit public intern „ca urmare a recomăndarilor dispuse de Camera de Conturi Timiş”.
RATT da afara peste 200 de angajati in 2011
Citiți principiile noastre de moderare aici!