Directorul Regiei Autonome de Transport în Comun, Ioan Goia, nu mai vrea deloc să ofere varianta plății călătoriilor cu mijloacele de transport în comun prin SMS. Motivul? Ar crește frauda, spune el, iar experiențele altor orașe ne arată că nu merge deloc.
„Biletele prin SMS sunt un NU categoric. Biletele prin SMS măresc frauda, proporțional cu ce ar trebui să se vândă. Toată experiența din țară ne spune – Cluj, Oradea, București – că crește frauda. Firmele care intermediază și lucrează cu aplicația respectivă nu plătesc la timp, creează probleme de recuperare în instanță. Sunt probleme. La mine vine călătorul, stă cu telefonul în mână și dă drumul la SMS dacă vede că e control. Eu nu văd dacă mi se confirmă sau nu în baza de date, călătorul poate demonstra doar că a plecat apelul. E fraudă planificată SMS-ul acesta”, a declarat Goia pentru Tion.ro.
În schimb, specialiștii RATT lucrează la o altă modalitate de plată, care se va face tot cu telefonul. Astfel, călătorii ar urma să valideze călătoria la validatoarele deja existente în mijloacele de transport în comun prin telefon.
„Trebuie să găsim o soluție prin telefon, să reușim să validăm cu telefonul. La asta lucrăm anul acesta. Trebuie să integrăm în procedura de validare prin validatorul nostru. Încărcăm cardul cu telefonul, deci plătim cu telefonul. Validarea deci spune altceva, când ai validat eu știu că ai validat, nu ai venit fraudulos. Știu că domnul primar a insistat de multe ori, i-am dat scris toate dezavantajele pe tema aceasta, a rămas să găsim altă soluție. Nu se poate așa, dânsul a fost de acord să găsim o aplicație și călătorul să valideze cu telefonul”, a mai spus Ioan Goia pentru Tion.ro.
În orașul Cluj-Napoca, plata biletelor de transport public prin SMS a fost introdusă încă din iunie 2014. La 1 martie 2016, un clujean s-a plâns însă că a plătit 120 de euro pentru o călătorie cu autobuzul prin oraș. Potrivit presei locale, bărbatul a urcat pe o linie din cartierul Grigorescu, a trimis SMS pentru bilet, mergând până în Mărăști. Numai că nu a primit o confirmare de plată, ci a primit sute de SMS-uri pentru confirmarea plății, ajungând în cele din urmă să cumpere bilete de 120 de euro. Aceasta în condițiile în care o călătorie pe o linie costă 0,5 euro plus TVA. Bărbatul n-a fost nevoit însă să achite factura întreagă, pentru că reprezentanții companiei de telefonie mobilă au recunoscut că este vorba despre o problemă de soft.
Alte articole pe aceeași temă:
Conducerea RATT nu renunta la ideea de a introduce plata biletelor prin SMS
Citiți principiile noastre de moderare aici!