Așa cum tion.ro vă informa deja, reprezentanții RATT au trecut într-un raport în care își prezintă și planurile de viitor că vor să facă un studiu de oportunitate pentru a ridica locuințe de serviciu. La finanțare au trecut fonduri europene, prin POR 2014-2020.
La următoarea ședință ordinară însă, consilierii locali vor avea pe mese un proiect de hotărâre pentru aprobarea Studiului de oportunitate pentru construire locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er de către Regia Autonomă de Transport Timișoara. De aici înțelegem că studiul de oportunitate a fost întocmit deja…
Terenul pe care RATT vrea să amenajeze cartierul aparține Primăriei Timișoara, dar se află deja în administrarea regiei, încă din anul 2006, de acum 11 ani. Este pe strada Stan Vidrighin nr. 2.
În referatul ce însoțește proiectul de hotărâre scrie că RATT vrea să fidelizeze personalul de bord, studiul fiind deja aprobat în Consiliul de Administrație încă de la sfârșitul lunii februarie.
„Studiul de oportunitate este realizat pe terenul în suprafață totală de 14.983 mp, care s-a identificat pe Calea Stan Vidrighin nr. 2, Timișoara, în proprietatea Municipiului Timișoara, fiind domeniul public, categoria intravilan curți construcții, iar Regia Autonomă de Transport Timișoara are un drept real de administrare înscris în CF prin 2009. Strategia de dezvoltare economico-socială locală, prin consolidarea resurselor existente, furnizează localității Timișoara stabilitate și extindere economică solidă. Dezvoltarea investițiilor locale presupune crearea unui climat atrăgător și pentru investitorii externi, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra comunității prin creșterea ofertei de noi locuri de muncă direct create, creșterea salariilor, a vânzărilor și, nu în ultimul rând, ridicarea standardului de calitate a zonelor rezidențiale adiacente în care se propune această investiție. În acest context, dar și în contextul lipsei de locuințe, propunerea de a dezvolta și construi locuințe de serviciu pentru personalul propriu este o prioritate de maximă importanță și urgență, în urma constatării unei migrații masive de personal, atât în străinătate, cât și la companiile private competitoare. Construirea de locuințe de serviciu va face atractive locurile de muncă oferite de către RATT, pe perioade îndelungate pentru personalul propriu, dar va fi un instrument de muncă calificată din alte părți”, se arată în referat.
Studiul are în vedere dezvoltarea de ansamblu, corelarea măsurilor locale cu rețeaua de infrastructură, spații verzi, tipologii construite și altele, dar și documentațiile de urbanism existente – PUG și PUZ.
Zona propusă prin Studiul de oportunitate cuprinde practic un cartier întreg: șapte blocuri de locuințe colective cu regim maxim de înălțime P+10E+Er, compus din aproximativ 390 de apartamente, o parcare supraterană, asigurându-se minimum un loc de parcare per apartament, zone verzi și loc de joacă.
Vă reamintim, câștigul mediu brut lunar al unui salariat RATT, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială ajustat, este de 3.190 de lei.
Despre banii necesari pentru ridicarea efectivă a blocurilor nu se spune nimic. Cei de la RATT specifică însă că „potrivit legii, locuințele noi se finanțează din bugetul de stat și din bugetele locale, în limitele prevederilor bugetare aprobate anual cu această destinație”, dar și din „bugetele agenților economici, pentru salariații acestora”.
Referatul ce însoțește proiectul de hotărâre care ajunge vineri în atenția Consiliului Local Timișoara a fost semnat de șeful Direcției Tehnice din primărie, Culiță Chiș, precum și de alți doi angajați ai municipalității: Adrian Colojoară și Nastasia Pop.
Articole pe aceeași temă:
RATT cere subventii de aproape 15 milioane de euro de la Primaria Timisoara, in 2017
Planurile RATT pana in 2021: 7 linii de tramvai reabilitate, transport electric pe Sagului si altele
Citiți principiile noastre de moderare aici!