Reprezentanții societăților comerciale au luat cu asalt societățile de profil încă de dimineață. Și asta pentru că de joi sunt obligați ca în cinci zile să notifice autoritățile fiscale despre deținerea unui astfel de registru. Acesta este, de fapt o modalitate de a ține evidența banilor pe care îi au angajații asupra lor în momentul în care sosesc la serviciu.
Tabelul ar urma să fie prezentat inspectorilor ANAF în timpul unui control pentru ca aceștia să poată stabili clar care sunt banii angajaților și care sunt câștigurile din casa de marcat, care nu au fost declarate. Caietul de bani personali nu este însă o noutate. El a mai existat în legislație în 2007-2008, însă a fost retras.
Introducerea sa din nou a stârnit nemulțumiri în rândul comercianților, care se plâng că registrul introduce de fapt și mai multă birocrație costisitoare. Mai mult, inspectorii ANAF nu pot face percheziții corporale pentru a verifica sumele de bani ale angajaților, iar astfel utilitatea unui astfel de registru în timpul controlului este pusă sub semnul întrebării.
Citiți principiile noastre de moderare aici!