Astfel, oficialii Aeroportului Internațional Timișoara se laudă, în 2015, cu un număr record de pasageri îmbarcați și debarcați la Timișoara: 924.459. Cifra este cu 24 la sută mai mare decât în 2014 și chiar decât în anul de glorie, 2011, când numărul pasagerilor (cu excepția celor aflați în tranzit) a fost de 853.347.
„Dacă în perioada anterioară, o pondere mare a traficului de pasageri o reprezenta traficul de tranzit (42% în 2008, scăzând apoi până la 7% în 2013), în 2015 pasagerii locali, îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, regiunile adiacente, reprezintă o majoritate covârşitoare (99,93% pasageri locali şi doar 0,07% pasageri aflaţi în tranzit)”, au afirmat oficialii Aeroportului din Timișoara.
Și numărul de zboruri a crescut față de anul precedent cu 13 la sută, de la 10.293, la 11.661.
În continuare, compania aeriană low-cost Wizzair deține cea mai mare cotă pe Aeroportul Internațional Timișoara, operând 60 la sută din zboruri. Ea este urmată de Lufthansa – 19 la sută – și Tarom – 17 la sută.
„Cursele charter au înregistrat o creştere semnificativă în 2015, numărul de pasageri înregistraţi în perioada mai-septembrie fiind cu 54% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. Antalya a rămas destinaţia favorită, însă turiştii s-au îndreptat şi spre patru insule greceşti Creta, Rhodos, Zakynthos şi Skiathos”, mai spun cei de la Aeroportul Internațional Timișoara.
În 2015, destinaţiile preferate ale pasagerilor au fost Munchen, Bucureşti şi Bergamo, reprezentând 45 la sută din totalul numărului de pasageri ai Aeroportului Internațional Timișoara. Tot în cursul anului trecut a fost deschisă o nouă rută spre Torino, cu două curse pe săptămână, însă pe o perioadă scurtă de timp (lunile martie – mai), precum şi o nouă destinaţie de vacanţă din Grecia, insula Rhodos, care s-a clasat ca fiind a treia destinaţie favorită a turiştilor, din cele cinci existente. În prezent, Timişoara are legături aeriene cu 16 destinaţii importante din şase ţări europene, dintre care două aeroporturi (Bucureşti şi Munchen) oferă şi zboruri de conexiune, practic spre întreaga lume.
În ceea ce priveşte traficul de marfă, în cursul anului 2015 s-a înregistrat o creştere de 35% faţă de anul precedent, fiind procesate un număr de 2.606 tone. La acest rezultat a contribuit și lansarea terminalului DHL la aeroport.
„Existenţa unui centru logistic pe Aeroportul Internaţional Timişoara al unei companii precum DHL, liderul pieţei internaţionale de curierat expres şi logistică, este extrem de importantă pentru aeroport şi nu numai. Acest fapt va conduce la o creştere semnificativă a atractivităţii economice a zonei de afaceri din jurul Timişoarei şi implicit potenţează creşterea traficului de pasageri. Estimăm pentru anul 2016 că traficul de mărfuri va înregistra o creştere de aproximativ 40%, suplimentar faţă de creşterea de 35% înregistrată în 2015 faţă de 2014”, a declarat directorul Aeroportului Timişoara, Daniel Idolu.
Reprezentanții aerogării timișorene mai susțin că 2015 a fost un an cu rezultate în creştere şi din punct de vedere economic pentru Aeroportul Internaţional Timişoara. Cifra de afaceri a crescut anul trecut cu 20%, la 30.756.000 lei, faţă de 25.686.071 lei în 2014, iar marja profitului societăţii pe 2015 a fost de 4,5%, faţă de 2,2% înregistrat în 2014.
Evident, odată cu intrarea Ryanair pe Aeroportul Internațional Timișoara, conducerea instituției se așteaptă la o creștere semnificativă a acestor cifre, în 2016.
„Ne propunem ca anul 2016 să aducă pentru Aeroportul Internaţional Timişoara, pe lângă o creştere a traficului de pasageri (peste 1 milion de pasageri) şi a traficului de marfă, introducerea unor destinaţii noi care vor fi anunţate în timp util şi care vor veni în sprijinul pasagerilor, oferindu-le posibilităţi de călătorie variate. De altfel, aşa cum ne-am propus, începutul anului 2016 a dat startul deschiderii de noi destinaţii şi noi parteneriate cu companii aeriene, respectiv destinaţia Eindhoven – Olanda, spre care se vor opera zboruri începând cu 29 martie 2016, şi noua bază aeriană a companiei Ryanair, în premieră pentru România, care va opera zboruri începând cel mai târziu de la data de 1 noiembrie 2016, spre destinaţiile: Bucureşti, Londra-Stansted, Milano-Bergamo, Bruxelles Charleroi, Berlin, Dusseldorf-Weeze, Frankfurt-Hahn”, a mai spus Idolu.
Acesta a precizat că, în 2016, se vor executa și lucrări de extindere a aerogării în zona de îmbarcare pentru a face față afluxului așteptat de pasageri, conducerea AIT fiind în prezent în negocieri și cu alți operatori aerieni. Rezultatele înregistrate în 2014 și 2015 de aerogara timișoreană vin după un declin accentuat cauzat, în special, de retragerea de pe aeroport și apoi intrarea în insolvență a companiei Carpatair, care odată reprezenta cel mai important operator aerian din Timișoara.
Articole pe aceeași temă:
Aeroportul din Timisoara, in continuare cel mai mare din provincie
Traficul pe Aeroportul International Timisoara, in picaj. A crescut insa numarul de pasageri locali
Traficul pe Aeroportul International Timisoara, aproape injumatatit in 2013, fata de 2011
Citiți principiile noastre de moderare aici!