Robu a afirmat că a rămas surprins să afle că pentru construcţia de la zero a unui pod peste canalul Bega ar fi nevoie de aproximativ 5 milioane de euro, o sumă mică, în opinia sa, în comparaţie cu beneficiile pe care un nou pod le poate aduce.
„Vom da drumul imediat după elaborarea bugetului local la licitaţia pentru atribuirea studiilor de fezabilitate, proiectelor tehnice şi detaliilor de execuţie pentru cinci noi poduri: în zona Solventul, Bobâlna, Jiul şi două în apropierea podului Decebal (în zonele ILSA şi Parcul Copiilor). Este vorba de poduri pentru trafic auto şi trotuar la margine. Un astfel de pod costă, după estimările făcute, până la 5 milioane de euro. Eu mă şi întreb, aflând cât sunt de ieftine aceste poduri, cum de nu s-a gândit nimeni să facă un pod nou de zeci de ani. Şi podurile vechi vor intra în program de reabilitare, le vom şi lărgi la un moment dat”, a spus Robu.
Primarul Timişoarei a precizat că primul pod va fi cel mai probabil construit din fondurile proprii ale municipalităţii timişorene, deoarece accesarea efectivă a fondurilor europene, pe exerciţiul financiar 2014-2020, se va putea face abia la finalul anului 2015.
„Nu ştiu dacă în 2014 vom reuşi să începem chiar execuţia unui pod nou, pentru că procedurile de achiziţie publică sunt mari consumatoare de timp. Dar ne dorim cât mai repede să începem construcţia unui pod. Dacă nu o fi să se întâmple spre sfârşitul anului 2014, cu certitudine se va întâmpla în 2015. Şi sunt sigur că bugetul municipiului Timişoara pemite alocarea acestor bani pentru un proiect aşa de important. Pentru celelalte poduri vom aplica pe fonduri europene. Dar trebuie să avem în vedere că fondurile vor putea fi obţinute efectiv abia spre finalul anului 2015. Pentru că, deocamdată, nu se cunosc nici specificaţiile de aplicare, nu este elaborat ghidul solicitantului”, a mai spus Robu.
În opinia sa, toate cele cinci poduri sunt importante pentru traficul din Timişoara, însă, cel mai probabil, primul care fi realizat va fi la capătul străzii Jiul, pentru a completa proiectul de lărgire a subpasajului.
„Trebuie să gândim nu numai prin prisma importanţei, ci şi prin prisma fezabilităţii. Cel mai fezabil este un pod în zona Jiul, care s-ar lega foarte bine de modernizarea străzii Jiul şi trecerea pe sub calea ferată. Dar aştept să se pronunţe specialiştii cu ocazia elaborării documentaţiei respective. E foarte important un pod în zona Solventul şi în partea cealaltă a oraşului, în zona Bobâlna. În zona ILSA ar fi important un pod ca să putem închide optim inelul 2. Pentru fiecare pod se găsesc motivaţii”, a afirmat primarul Timişoarei.
El a vorbit şi despre deschiderea unor noi artere de circulaţie pe malurile canalului Bega, fără însă a afecta spaţiul verde, susţinând că o zonă unde ar trebui realizat acest lucru este în Badea Cârţan, unde malurile sunt ocupate în prezent de clădiri în paragină.
„E o porţiune în Badea Cârţan unde sunt clădiri în paragină. Dacă nu putem ajunge la înţelegere cu proprietarii, trebuie să ajungem la exproprieri şi pe acolo să facem splai”, a concluzionat primarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!