Consilierul PDL Ştefan Sandu a prezentat zilele trecute un proiect care prevede practic prelungirea zonei pietonale Corso până la canalul Bega, astfel încât Catedrala Mitropolitană să devină elementul central. În această viziune, printre altele, ar urma să fie eliminată circulaţia rutieră prin faţa Catedralei Mitropolitane, ar urma să fie amenajată o nouă stradă în zona din spatele lăcaşului de cult spre Bega, ar urma să fie realizate noi parcări, iar una dintre variantele propuse de ales prevede ca linia de tramvai din vecinătate să întretaie Parcul Central pentru a merge către zona intersecţiei de la Spitalul de Copii.
Primarul Nicolae Robu susţine că acelaşi proiect i-a fost prezentat şi lui acum ceva vreme de către arhitectul Ionel Pop, dar l-a respins.
„Arhitectul Pop a venit la mine mai demult cu acest proiect şi i-am spus că ideea în sine de a avea această zonă pietonală o împărtăşesc, dar fără a afecta parcurile, ideea de a duce tramvaiul prin parc şi să facem splai pe malul drept al Begăi. Acest proiect le-a fost prezentat PDL-iştilor după ce mi-a fost prezentat mie, iar eu l-am respins. Am respins acest proiect pentru că nu pot accepta pentru nimic în lume distrugerea parcurilor Timişoarei, iar proiectul ar provoca cel puţin două distrugeri grosolane, pe care, sunt convins, timişorenii, ca şi mine, nu le-ar tolera niciodată. Este vorba, pe de o parte, de distrugerea Parcului Central prin traversarea lui de linia de tramvai, cu tot ce acest lucru şi traficul în sine ar comporta, iar, pe de altă parte, de distrugerea unei bune părti din Parcul Catedralei, precum şi a farmecului malului drept al Begăi şi, mai mult, a sinergiei celor două maluri în zona respectivă, prin realizarea unei artere auto (splai) între Podul Catedralei şi Podul Pieţei Maria”, afirmă Robu.
Edilul agreează însă ideea ca zona din jurul Catedralei Mitropolitane să devină pietonală și plusează cu o propunere mai costisitoare decât cea a pedeliștilor, pe care aceștia o estimaseră la 4-5 milioane de euro. El propune realizarea unui nou pasaj rutier subteran, astfel încât timişorenii să nu mai circule cu maşinile prin faţa catedralei, şi desfiinţarea actualelor linii de tramvai din vecinătate, urmând să fie realizată o nouă linie de tramvai pe bulevardul Republicii, pe tronsonul de la Spitalul de Copii la Gara de Nord.
„Eu împărtăşesc ideea că zona din jurul Catedralei trebuie să devină în timp pietonală, dar acest lucru trebuie să se întâmple după un proiect corect, chiar dacă mai costisitor. Îi am în minte principalele repere – (i) scoaterea din uz a liniei de tramvai dintre Piaţa Maria şi Spitalul de Copii şi ducerea traseelor 1 şi 2 de la Gara de Nord la Spitalul de Copii pe Bulevardul Republicii, pe o nouă linie, pe care deja am şi propus-o, (ii) subpasaj auto “în trei” între Spitalul de Copii, Podul Catedralei şi Podul Pieţei Maria, (iii) trei parcari la sol deasupra acestuia, (iv) zonă pietonală în faţa Primăriei, etc.- şi îl voi prezenta după ce, pe baza lor, specialiştii îl vor fi elaborat. Noul subpasaj ar veni de la Spitalul de Copii, pe sub liniile de tramvai actuale, până la Parcul Catedralei, cu o ramificaţie spre Podul Traian, de la Piaţa Maria, aşa este fezabil. Zona ar deveni pietonală, am putea avea trei parcări şi n-am mai avea trafic prin faţa Catedralei şi a Primăriei. Evident: varianta mea de proiect va lăsa intacte toate parcurile, precum şi malurile Begăi”, a adăugat Robu, care le-a cerut „colegilor de scenă politică de la PDL să nu se mai joace de-a transformarea Timişoarei”.
Edilul a afirmat că în primă fază va fi realizat un studiu pe această temă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!