Timișoara ar urma să aibă, dacă este să ne luăm după spusele primarului, două direcții care se vor ocupa de patrimoniul orașului. În urmă cu exact un an, consilierii locali adoptau o nouă organigramă, gândită chiar de Nicolae Robu. Au fost mai multe schimbări, inclusiv înființarea unei super-direcții, cum o numea edilul-șef la acea vreme, Direcția Generală de Urbanism și Dezvoltare Urbană, apărută prin reorganizarea Direcției Urbanism și Direcției Dezvoltare.
Direcția Tehnică și-a schimbat numele în Direcția Edilitară și a fost reorganizată și Direcția Clădiri Terenuri Dotări Diverse, fiind împărțită în Biroul Banca de Date Urbane și Biroul Clădiri Terenuri.
Potrivit organigramei de anul trecut, în primărie există Biroul Clădiri Terenuri cu 1+15 posturi, care a preluat și personalul cu atribuții în domeniul terenurilor de la vechiul Serviciu Terenuri Virane, Banca de Date Urbane și Cadastru.
Au fost nenumărate momente în care primarul Timișoarei s-a plâns de faptul că nu există o inventariere clară a patrimoniului orașului. La șase ani de când conduce instituția de pe C.D. Loga, el spune că sunt progrese importante la acest capitol, dar recunoaște că nu are „încredere totală în situațiile prezentate în momentul de față”.
Un exemplu foarte simplu: municipalitatea deține mai multe apartamente în diverse clădiri din oraș, iar pentru unele dintre ele s-au adunat restanțe la asociațiile de proprietari. Ar fi descoperit acest lucru chiar fostul consilier al primarului, Florin Răvășilă, care acum este consilier clasa I gradul profesional asistent la Serviciul Școli Spitale din cadrul Direcției Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse, adică veșnica direcție care are în grijă patrimoniul orașului.
Zvonurile din primărie sunt că Răvășilă va fi noul șef al acestei direcții, dar edilul n-a făcut încă o numire. Cel mai probabil, se așteaptă să fie pusă la punct noua organigramă.
„Sigur că avem o situație cu foarte multe rubrici, cerute și de Curtea de Conturi, și de organele de anchetă, pe diversele subiecte, și ea este asumată de aparatul tehnic care o întocmește și o semnează. Ei spun că este reală, dar eu am rețineri. Florin Răvășilă mi-a prezentat o listă de vreo 10 apartamente, clădiri în care noi avem apartamente, unde primăria are restanțe de plată către asociațiile de proprietari”, a explicat Robu pentru tion.ro.
Edilul-șef a decis așadar să schimbe din nou organigrama. Nici el nu mai știe a câta modificare este, dar acum așteaptă după un aviz de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici.
„Stadiul acesta nemulțumitor în care se află evidența patrimoniului este și motivul pentru care vin cu o nouă modificare a organigramei. Eu nu discut aici de oameni. Problema lui Florin Răvășilă, dacă ar fi vreo problemă, ar fi putut fi rezolvată acum. Eu fac altceva. Aștept avizul de la ANFP pe o nouă măsură organigramică referitoare la patrimoniu. Constat că oamenii sunt depășiți, nu pot face față în a aduce la punct situația pe tot arealul orașului, la un patrimoniu atât de vast”, a mai precizat primarul pentru tion.ro.
Care este soluția găsită de Robu? Împarte orașul în două și face două direcții, spune el. Sau două structuri, nu se știe încă. În orice caz, organigrama primăriei va suferi modificări în continuare până ce primarul va găsi o echipă perfectă, care să și muncească pentru bunăstarea orașului.
„Împart Direcția de Patrimoniu în două, spațial. Jumătatea de est a orașului va fi administrată de o echipă, iar cea de vest, de altă echipă. Se potrivește mai bine să împart mai echilibrat în est și vest. Ca idee, o să dau exact de unde până unde este la o echipă. Vor fi doi șefi și două echipe. Vor fi două direcții. Nu știu cum se vor numi, Patrimoniu 1 și Patrimoniu 2. Eu am vrut de la început să fac asta. Atâtea modificări vom face, până când lucrurile vor funcționa. Nu fac față efectiv, când le cer câte ceva sunt buimaci. Vor fi și la concurență, să se afirme fiecare echipă, care este mai bună”, a conchis Robu pentru tion.ro.
Rămâne de văzut când va veni avizul de la ANFP și cum va fi forma finală a noii organigrame. În prezent, Direcția Clădiri, Terenuri și Dotări Diverse este condusă cu titlu interimar de Mihai Boncea, șef al Biroului Locuințe.
Articole pe aceeași temă
http://www.tion.ro/robu-impusca-doi-iepuri-dintr-o-lovitura-isi-ia-consilier-personal-nou-si-reorganizeaza-o-mare-directie-din-primarie/2010257
http://www.tion.ro/noua-organigrama-a-primariei-timisoara-care-sunt-structurile-din-cadrul-directiilor/1830070
Citiți principiile noastre de moderare aici!