Robu a declarat că s-a întâlnit cu conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, cei cea care are în gestiune acest proiect în momentul acesta şi a propus ca Primăria Timişoara să îşi asume construcţia tronsonului de vest al centurii ocolitoare a Timişoarei, în condiţiile în care tronsonul de sud al centurii este încă sub semnul întrebării.
„În privinţa centurii de sud am convenit să continuăm demersurile pentru includerea ei în Master Plan şi pentru găsirea unor modalităţi de finanţare cât mai grabnică, fiind inacceptabilă lăsarea pentru 2017 a demarării unui asemenea proiect. Implementarea proiectului oricum ia un timp considerabil şi e greu să ne împăcăm cu ideea că până în 2019-2020 vom rămâne tot fără centură. Ne-am focusat mai mult pe centura de nord-vest şi am analizat mai multe aspecte tehnice, oprindu-ne asupra faptului că, în definitiv, este vorba despre un traseu de 13,2 kilometri, situat în cea mai mare parte pe teritoriul municipiului Timişoara. Şi că valoarea estimată pentru această lucrare ar fi de circa 45 de milioane de euro. În această situaţie, mă gândesc foarte serios şi voi analiza în perioada următoare ideea să solicit transferul acestui obiectiv în jurisdicţia municipiului Timişoara, a se înţelege a Primăriei Municipiului Timişoara”, a spus Robu.
El a recunoscut că Primăria Timişoara nu ar avea fondurile necesare pentru realizarea acestei investiţii într-un timp rezonabil şi de aceea doreşte să vadă dacă acest obiectiv ar putea fi realizat pe fonduri europene.
„Aştept să văd specificaţiile pentru programele europene pe exerciţiul financiar 2014-2020 şi dacă un asemenea obiectiv ar fi eligibil cu aplicant primăria, atunci cred că ar merita să facem acest pas şi să aducem acest obiectiv în jurisdicţia primăriei. Ar fi extrem de important ca de la racordul actual al centurii de nord cu drumul spre Arad să avem un traseu ocolitor până la drumul spre graniţa cu Serbia: Şag-Moraviţa. Acest tronson de centură presupune şi realizarea a patru pasaje şi a unui nou pod peste Bega, de aceea valoarea sa se ridică la circa 45 de milioane de euro. Dar, până la urmă suntem în câmpie şi nu sunt dificultăţi deosebite pentru o lucrare de amenajare a unui asemenea obiectiv. Am ţinut să vă comunic lucrul acesta pentru că ne doare pe toţi timişorenii – şi aici ar trebui să se manifeste toţi ca atare, indiferent de apartenenţa politică – că avem doar acel tronson de centură, care desigur e bun, dar e departe de a fi mulţumitor pentru Timişoara. (…)Nu am avea resursele financiare proprii să facem aşa într-un timp rezonabil. Dacă am prinde însă nişte fonduri europene, alături de care am veni cu contribuţia noastră, ar fi fezabilă”, a mai spus primarul Timișoarei.
Robu a mai menționat că odată realizat acest tronson, practic jumătate din municipiu ar avea centură ocolitoare, ceea ce va însemna că oraşul „nu va mai fi terorizat de tiruri, care distrug drumurile şi clădirile”.
În ceea ce priveşte banii guvernamentali pentru construcţia tronsonului de sud, Robu a spus că Timişoara face lobby în continuare, însă dacă răspunsurile sunt tot negative, trebuie avute în vedere şi alte variante.
„Noi marşăm în continuare, dar mie nu îmi place să stau să mă lamentez. Dacă nu şi nu, atunci căutăm finanţări alternative”, a concluzionat primarul Timişoarei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!