Luni, 12 august, trebuiau recepționate și ulterior puse în circulație loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva (43 de kilometri). După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură? Motivul? Multiple deficiențe la acest lot, ceea ce a făcut ca recepția să fie amânată. S-ar putea deschide lotul 4, de 22 de kilometri, care leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului, dar bretelele de acces țin de lotul 3, iar executantul acestui lot trebuie să accepte o recepție parțială (respectiv cea a bretelelor) pentru a putea fi dat în circulație lotul patru. Conform reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) corectarea neconformităților de pe lotul 3 ar putea dura și două luni… Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea.
„Nu a început recepția pe lotul 3. Consultantul a fost cel care a recomandat să nu se înceapă recepția. În cazul în care am fi început recepția și descopeream problemele de acolo, constructorul ar fi avut la dispoziție 90 de zile pentru remedierea lor, iar dacă nu le remedia i se rezilia contractul, pierdea garanția de execuție și i se dădea certificat negativ, ceea ce nu-i mai permitea timp de trei ani să mai participe la nicio licitație. Consultantul a recomandat să nu se înceapă recepția, pentru că nu este îndeplinită calitatea lucrărilor. Putem spune că cei de la Comsa (constructorul) sunt într-o perioadă de întârziere, riscă să plătească penalizări de întârziere. Deja penalizările de întârziere încep să curgă”, a declarat pentru Tion.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Lotul patru a fost recepționat, numai că nu se poate deschide circulația pe acest lot pentru că bretelele de descărcare sunt pe lotul trei.
„Cei de la Comsa au refuzat recepția parțială a bretelelor. Circulația nu se poate deschide pe lotul 4 fie până nu se remediază problemele de pe lotul trei, fie până când nu acceptă Comsa să recepționăm parțial bretelele. Dacă Comsa acceptă ca la cele două bretele să se facă recepția parțială, atunci se poate circula începând de mâine pe lotul 4, dacă nu acceptă ar mai avea vreo două luni de muncă pe lotul 3. Au probleme la lotul 3 nu doar la asfalt, au probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri”, a mai declarat Alin Șerbănescu pentru Tion.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!