Reprezentanții primăriei și cei ai firmei care execută lucrările de lărgire și modernizare a Pasajului Jiul au reușit să redeschidă traficul auto pe sub calea ferată. Luni dimineață, polițiștii de la Rutieră au stat să dirijeze circulația. Se va circula pe câte o bandă prin zonă pe toată perioada lucrărilor.
Muncitorii firmei Porr Construct au început deja să foreze pentru culeea nouă, zidul de sprijin al podului, pe partea dreaptă. Pasajul Jiul nu va mai fi închis până la finalul lucrărilor, când va trebui turnat asfalt. Specialiștii spun că atunci se va lucra pe timp de noapte.
În același timp se lucrează și pe strada Jiul, unde s-au terminat deja amenajările pentru rețelele de utilități.
Pasajul Jiul ar trebui să stea în șantier vreme de 14 luni, dar după amenajarea provizorie a carosabilului șoferii vor putea trece pe câte o bandă de circulație pe sub calea ferată.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul patru benzi. Lărgirea acestuia nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie a anului trecut. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Articole pe aceeași temă:
Pasii lucrarilor de extindere a Pasajului Jiul. Santierul asteapta un aviz de la CFR
Citiți principiile noastre de moderare aici!