Ordinul de începere a șantierului de pe Calea Martirilor a fost dat la sfârșitul lunii martie. S-a început cu trotuarele și nu se va interveni pe șosea până când nu ajung ultimele aprobări de la compania de gaz, pentru că rețeaua de gaz va fi introdusă sub carosabil.
„Sunt câteva discuții legate de proiectul de gaz, care va intra sub carosabil. Așteptăm ultimele aprobări de la compania E.ON. În momentul în care avem aprobările, se pot începe lucrările pe partea de gaz, urmând ca apoi să lucrăm la carosabil. Ne putem apuca oricând, dar să putem lucra continuu, să nu încurcăm traficul. Totul depinde de compania de gaz. În principiu nu doresc să facem restricționarea traficului decât minimum posibil… vom găsi soluția cea mai bună pentru fiecare sector în parte, ori cu deviere, ori cu restricționare pe câte o bandă, încă nu am stabilit”, a declarat, pentru tion.ro, Narcis Filip, administratorul firmei Super Construct.
Până și autoritățile locale au constatat că șantierul de pe Martirilor a început cam… anemic.
„Nu am fost acolo, au lucrat cam anemic. Când am fost ultima dată, concluzia a fost că se lucrează foarte anemic”, ne-a spus primarul Timișoarei.
Tronsonul de la strada Lidia (n.r. Mareșal Constantin Prezan) până la ieșirea din oraș ar trebui să aibă patru benzi de circulație, piste pentru biciclete și trotuare noi. Traseul pentru bicicliști va fi însă întrerupt pe alocuri, pentru că lățimea străzii nu permite piste continue. Potrivit proiectului, vor fi reamenajate și intersecțiile Calea Martirilor – strada Mureș și Calea Martirilor – strada Gavril Musicescu.
Potrivit reprezentanților primăriei, se va lucra mai întâi la prima bandă și la trotuare, sub care vor fi îngropate rețelele de utilități existente acum sub spațiile verzi. Se va circula așadar restricționat o bună perioadă de timp. Dacă va fi cazul, la dispoziția șoferilor vor fi puse rute ocolitoare.
De lucrări se vor ocupa firmele Super Construct şi Electroechipament Industrial, iar şantierul ar trebui să se întindă pe doi ani. Reprezentanții firmei Super Construct susțin că ar putea termina și mai repede, dacă nu ar interveni probleme.
„Cu siguranță vom termina mai devreme de doi ani, doar să nu intervină probleme. În mod normal, dacă putem lucra continuu, terminăm într-un an”, ne-a mai spus reprezentantul firmei constructoare.
Valoarea lucrării este de aproximativ 8 milioane de lei, fără TVA, ceea ce înseamnă aproape 2,2 milioane de euro, cu tot cu TVA, bani luați din bugetul local.
Articole pe aceeași temă:
Citiți principiile noastre de moderare aici!