Șoferii din Timișoara trebuie să se înarmeze cu multă răbdare în următorii doi ani. Două mari șantiere vor fi deschise în perioada următoare, pentru lărgirea pasajelor Jiul și Popa Șapcă. Reprezentanții municipalității au predat deja amplasamentele și, după ce vin ultimele avize de la CFR, pot semna și ordinele de începere a lucrărilor.
Specialiștii instituției de pe C.D. Loga dau asigurări că nu se va opri circulația în zona Pasajului Popa Șapcă. Se va lucra însă de la intersecția cu Punctele Cardinale până la cea cu Calea Lipovei, unde va fi reamenajat sensul giratoriu. Totodată, va fi lărgită la patru benzi și Calea Lipovei.
„Nu va fi oprită circulația, așa se vor organiza lucrările încât traficul să poată continua, cu restricțiile de rigoare. Vor fi și momente când traficul va trebui oprit completamente, dar așa va fi organizarea încât perturbarea să fie cât mai mică. Trebuie să înțelegem că lucrări atât de ample, atât de grele, n-au cum să nu ne producă și o perturbare.
Și aici începerea lucrărilor depinde de avizul pe care îl vom primi de la CFR, așa prevede legea, ca firma care efectuează lucrările, deci nu primăria, să obțină aviz de începere a lucrărilor. Vreau să nu fim greșit înțeleși, aceste proiecte sunt avizate de CFR, trebuie acum numai aviz de începere a lucrărilor”, au transmis reprezentanții primăriei.
Proiectul de reamenajare a pasajului prevede lărgirea la patru benzi a străzii Popa Șapcă și a Bd. Antenei. La finalul lucrărilor ar trebui să avem câte două benzi pe sens, trotuare și piste de biciclete noi.
În prezent, lățimea pasajului este de 8,5 metri, cu două benzi de circulație, iar după intervenții vor fi patru benzi, cu o lățime de 23 de metri. Se vor face și trotuare și piste pentru biciclete, pe ambele sensuri.
„Gabaritul măsurat pe verticală, de la nivelul tălpii inferioare a grinzilor principale până la cel mai apropiat punct din strada pe care o supratraversează este de 4,65 metri. În cadrul proiectului sunt cuprinse și relocări, modernizări sau înlocuiri a tuturor rețelelor de utilități”, se arată în proiect.
Se va începe, potrivit administratorului firmei care execută lucrările, cu modernizarea magistralei Colterm de la intersecția străzilor Demetriade cu Antenei și Popa Șapcă.
„Se începe cu lucrările de termoficare, canalizare, se va începe la pasaj. Conducta Colterm va fi extinsă 10-15 metri de ambele părți. Sunt mai multe tipuri de lucrări în cadrul proiectului, termoficare, gaz, dar vom începe cu conducta Colterm. În paralel cu lucrările de la pasaj, se va lucra și la extinderea carosabilului, la Bd. Antenei și Popa Șapcă.
Numărul de muncitori variază în funcție de frontul de lucru: vor fi undeva la 15-30 de oameni. Încă nu am stabilit cum vom face restricțiile rutiere. Termenul este de 18 luni de când se dă ordinul de începere a lucrărilor. Așteptăm mai multe avize ca să putem începe, de la CFR. Dacă totul merge bine, putem termina mai repede de 18 luni”, ne-a declarat Bogdan Faur, administratorul firmei care a câștigat licitația.
Lățimea carosabilului pe strada Popa Șapcă va avea 14 metri, tot acolo urmând să fie amenajate și 47 de locuri de parcare, în spațiile existente între copaci și stâlpi. Va fi amenajată și intersecția străzii Aristide Demetriade cu Popa Șapcă și Bd. Antenei. Lățimea străzii Demetriade nu se modifică, însă în intersecție va fi amenajată o a treia bandă de circulație, pentru viraj la stânga.
Bd. Antenei, cuprins între str. Aristide Demetriade și sensul giratoriu între Calea Sever Bocu și Mitropolit Dr. Vasile Lăzărescu, va avea tot patru benzi de circulație. Proiectul prevede și asigurarea legăturii Bd. Antenei cu Inelul II, printr-un sens giratoriu reamenajat. Se vor amenaja și aici trotuare și piste pentru bicicliști.
Potrivit reprezentanților societății constructoare, e posibil ca pe toată perioada șantierului să apară probleme la rețelele de utilități.
„Avem experiență în astfel de lucrări, suntem în asociere cu firmele din Spania, care vor executa lucrări specifice. Sunt niște lucrări, de exemplu lansarea chesoanelor de poziție, pe care le vor face firmele spaniole. În prima fază se vor face devieri de utilități. Bănuiesc că vom avea din nou probleme cu mutarea utilităților, pentru că nu numai în Timișoara, ci peste tot, nu se știe pe unde sunt rețelele, de unde vin și unde merg”, a completat Ioan Faur, directorul Sylc Con Trans.
Lucrările costă 24 de milioane de lei, fără TVA, adică puțin peste 6,4 milioane de euro, cu tot cu TVA. Licitația a fost câștigată de asocierea de firme SC Sylc Con Trans SRL – lider, cu SC Tableros Y Puentes SA și SC Petrucco SA, lucrările fiind programate să dureze 18 luni.
Articole pe aceeași temă:
Unda verde la lucrari: se deschide santierul de la Pasajul Jiul, primaria a castigat contestatia
Citiți principiile noastre de moderare aici!