De șase ori s-a încercat desemnarea unei firme care să aducă Timișoarei bicicletele pentru malurile Begăi. Stațiile au fost amenajate în proiectul de reabilitare a malurilor canalului, care cuprinde și bicicletele, însă pentru acestea a trebuit organizată o nouă licitație. În 6 aprilie s-au deschis ofertele pentru cea de-a șasea licitație, dar nu s-a prezentat nicio firmă.
Primarul Nicolae Robu nu înțelege ce se întâmplă și spune că este un record în primărie ca o licitație să fie organizată de atâtea ori, fără succes.
„Este ceva de neînțeles ce se întâmplă acolo. Este un record. Riscăm, pentru că avem obligația, ne străduim. Nu știu care a fost clauza referitoare la biciclete. În nici într-un caz nu pierdem banii, dar vor fi anumite consecințe negative. Nu am avut așa ceva, este un record. Nu s-a prezentat nimeni. Și-a arătat interesul la un moment dat firma care a asigurat bicicletele pe sistemul intermodal, dar n-a venit la licitație. Noi ce să facem? Ne facem datoria, publicăm pe SEAP, este de neînțeles că nicio firmă nu vine și noi suntem buni platnici, se știe, nu sunt motive… Caietul de sarcini este cum a fost și dincolo, același tip de biciclete, că vrem să fie totul identic. Adică sistemul să fie inter-operațional, nu neapărat de același tip. Ca să poată fi interoperativitate între ele. Nu pot să înțeleg”, a declarat, pentru Tion.ro, primarul Nicolae Robu.
Ce e de făcut? Specialiștii primăriei au început deja procedurile pentru a lansa cea de-a șaptea licitație în acest caz. Dacă este nevoie, se vor organiza licitații până în 30 iunie, când proiectul ar trebui să fie gata. În cazul în care toate vor eșua, reprezentanții instituției de pe C.D. Loga spun că vor căuta o altă soluție.
Proiectul de reabilitare a malurilor Begăi a însemnat modernizarea ambelor maluri pe o lungime de peste 10 kilometri, de la Uzina de Apă până la Podul Modoș, amenajarea stațiilor de vaporașe, a nouă stații de biciclete și a șase pontoane plutitoare, ce vor putea fi folosite pentru plajă sau agrement.
Valoarea totală a proiectului a fost de 42,8 milioane de lei, însă lucrările propriu-zise la reabilitarea malurilor au costat 31,5 milioane de lei. Pentru alte licitații ce vizau achiziția a două macarale, dotări pentru postul de prim ajutor, dotări pentru postul de stingere incendii și achiziția a 140 de biciclete erau prevăzuți 366.942 de lei, fără TVA, dotări făcute, conform reprezentanților primăriei, din venituri proprii din bugetul local, ca o contribuție a municipalității.
Articole pe aceeași temă:
Inaugurare si pe ceata, la Timisoara. Lucrarile pe malurile Begai au luat sfarsit
Citiți principiile noastre de moderare aici!