Vești proaste pentru timișorenii care obișnuiau să se deplaseze cu tramvaiele spre gară sau spre oraș. Cele două părți din povestea Elba vs. Primărie s-au întâlnit din nou, dar nu au ajuns la nicio concluzie, astfel că mijloacele de transport pe șine nu vor ajunge prea curând la gară.
Vă reamintim, bucla se află pe terenul unde a funcționat fosta fabrică Elba, iar reprezentanții companiei au pus un gard și au blocat accesul la șine. Pe de altă parte, pe terenul Elba se află bunuri publice, linia de tramvai, stâlpii și rețeaua de contact.
Detalii, AICI!
Trei variante de la Elba
Elba cere acum bani pentru parcela pe care se află bucla unde întorc tramvaiele, fapt ce l-a enervat la culme pe primarul Nicolae Robu, care a plecat nervos de la întâlnirea de marți dimineață cu Bogdan Cocian, directorul Elba. Reprezentanții companiei au oferit trei variante primăriei: să facă expropriere, să plătească o chirie sau să cumpere terenul în cauză.
„Suntem dispuși să retragem plângerea respectivă în instanță, dar suntem în această confruntare pe tema accesului nostru la propria proprietate. Avocata care îi reprezintă a spus însă foarte ferm că una din trei posibilități avem noi, primăria. Să ne retragem plângerea în instanță și apoi avem trei posibilități: să facem expropriere și să plătim contravaloarea terenului, să plătim o chirie pentru că trec liniile de tramvai peste proprietatea societății sau să cumpărăm terenul pe care trec liniile. Deci toate trei posibilități erau din zona mercantilă. Recunosc că la așa ceva m-am enervat, m-am ridicat și am spus că în aceste condiții nu avem ce să discutăm, nu retragem nicio plângere. Noi avem o proprietate publică, de interes public, și trebuie să ne dea dreptul să folosim bunul public. Vom vedea ce stabilește instanța. M-am retras de la discuții”, a declarat Robu.
Oficialii primăriei ar fi găsit și ei o soluție, astfel că juriștii municipalității vor solicita o ordonanță președințială care să spună că este permis accesul tramvaielor pe bucla de întoarcere până când instanța va da o sentință.
Robu acuză abuzuri
Edilul șef este însă supărat din cale afară pe atitudinea celor de la Elba, astfel că își pune acum întrebări cu privire la condițiile prin care firma ar fi primit parcela cu liniile de tramvai și fosta stradă Bolintineanu, care trecea prin curtea fabricii.
„Elba a fost privatizată prin metoda MEBO și înțeleg că la privatizare s-au primit clădirile și dotarea (…) Terenul a fost dat prin HG 834, prin care s-au dat în toată țara terenuri conexe clădirilor pentru a ajuta la desfășurarea activităților economice. Când s-a pregătit documentația suport pentru emiterea HG 834 cu referire la societatea Elba, s-a întocmit un proces-verbal și s-a transmis ce terenuri să se dea și ce terenuri să nu se dea. Aici am schița din documentația de atunci, în care se poate vedea că această parcelă nu este trecută ca fiind transferabilă către societate și nici o altă parcelă, care reprezintă o porțiune, nu știu cât de mare, din acea stradă care a fost cândva drum public. Avea și un nume, strada Bolintineanu (…) Noi considerăm că au făcut un abuz, însușindu-și și acele parcele și pe una dintre ele trece linia de tramvai”, a completat Nicolae Robu.
El susține că terenul a fost dat pentru a ajuta la desfășurarea activităților economice ale fabricii și că a văzut acolo doar teren viran, pregătit pentru valorificare imobiliară, precum și clădiri în care nu se întâmplă nimic.
„Societatea care ne cere acum chirie ca să treacă tramvaiul pe acea buclă beneficiază în parcul industrial Freidorf de 80.000 mp, plătind 58.522 lei pe an pentru asta. În 2019 atât este impunerea pentru ei. Așa i-a ajutat pe ei, legal, Municipiului Timișoara. Această societatea vrea de la municipalitatea atât de generoasă cu ea bani pentru că este o «buclă» de tramvai care trece pe acolo. Eu așa ceva n-am mai pomenit!”, a continuat primarul.
Elba: Discuțiile cu STPT datează de 4 ani
De cealaltă parte, oficialii Elba spun că cei din administrația locală știau de mult timp că bucla nu se află pe domeniul public, dar nu au avut nicio reacție.
„Discuțiile cu conducerea STPT (fost RATT) au fost purtate încă de acum 4 ani, cu solicitarea de a reglementa situația buclei de tramvai. Mesajele primite neoficial susțineau că există un proiect al Primăriei, de prelungire a liniei de tramvai, de pe strada Gării până la zona Solventul, urmând ca bucla de întoarcere de pe terenul Elba să fie desființată. De peste un an, STPT a fost notificată oficial cu privire la situația existentă. STPT a transmis notificarea către PMT, dar până în prezent nu am primit un răspuns”, se arată într-un comunicat trimis de societatea comercială.
Tot cei de la Elba spun că primăria a cerut accesul liber pentru tramvaie doar în 25 septembrie, atunci când municipalitatea a fost oricum notificată că societatea își va apăra dreptul la proprietate. Cocian nu vrea însă să ofere gratuit bucata din teren pentru circulația tramvaielor și spune că Elba a donat deja „drumurile construite pe propria cheltuială la noul sediu din Parcul Industrial Freidorf”.
Directorul companiei spune că s-a ajuns la această situație din cauza unei erori a administrației locale, care oricum ar fi fost notificată din timp și „avea posibilitatea să ia măsurile necesare pentru asigurarea nestânjenită a circulației tramvaielor”.
Primarul Nicolae Robu spune însă că nu s-a pus niciodată problema desființării buclei și că proiectul pentru prelungirea liniei pe str. Gării este altă poveste.
„Nu am discutat niciodată despre desființarea liniilor, dar, presupunând că ele s-ar desființa, cu atât mai gravă este atitudinea lor acum, cu refuzul de a permite să folosim liniile. Nu știu ce au făcut alții. Important este că noi suntem în drept. Încă o dată, eu am fost extrem de concesiv, din dorința de a rezolva amiabil acest litigiu și am admis și o rugăminte către ei, să ne lase să circulăm”, ne-a mai spus edilul șef.
Toată povestea a ieșit la iveală luni la prânz, odată cu deschiderea circulației pe Podul Dragalina, moment umbrit de scandalul cu Elba. Primarul Nicolae Robu și reprezentanți ai primăriei și ai STPT au mers la fața locului să poarte discuții cu cei de la Elba, iar TION a transmis live toate tratativele.
Detalii, AICI!
Articole pe aceeași temă:
S-a deschis circulația pe Podul Dragalina. Tramvaiele încă nu ajung la gară, bucla e pe terenul Elba
Trimite articolul
XCand e vorba de platit milioane pe renovarea unui parc care nu trebuia renovat, Robu e initiatorul, daca trebuie cumparat ceva teren pentru interesul public Robu spera ca-l ia pe gratis. Pentru cladirea mica de la Lenau a platit chirie uriasa, la fel pentru Inspectoratul Scolar, acum nu vrea sa dea un leu. Robu si inchipuie ca presedintele (= garantul Constitutiei) va da o ordonanta care incalca dreptul de proprietate garantat in Constitutie. Pentru ca, nu-i asa, presedintele e din PNL iar Robu e seful PNL Timis. Asta in plina campanie electorala. Cat realism politic!
Daca erau liniile pe proprietatea vreunui smecher din primarie imediat sareau cu banul gros sa cumpere.
Pai este simplu Robule legea iti permite expropiere pentru interes public dar clar trebuie sa platesti parcela respectiva la pretul pietei
orice om normal la cap e de partea primarului in acest litigiu! si orice om cu mai multi de 2 neuroni realizeaza ca primarul are dreptate si comunitatea are dreptul sa foloseaca linia! cum sa fi un trol (rosu) fara scrupule si sa tii partea imogatitilor tranzitiei, pe spinarea muncii comunitatii( indivizii astia nu au construit din nimic elba, ci au preluat-o cum sau preluat si alte fabrici in acea perioada, a ca au reusit sa o dezvolte, in primul rand in interesul lor, este alta poveste)!
Robu e cominst 100%. Proprietate privata e o chestie ce il cam deranjeaza. Ce l-a enervat la oferta elba de a le vinde, sau inchiria terenul ?!?
“Vești proaste pentru timișorenii care obișnuiau să se deplaseze cu tramvaiele spre gară sau spre oraș.” nu obisnuiau, bai, papagalilor, pentru ca lache oricum a inchis de mult timp, DEGEABA, podul.
la eLba cine a cumparat ? CRISTESCU ,TIRIAC CINE?
Ca pe la restul fabricilor au bagat la fier vechi tat. Au fost niste functionari de cacao sau gandit doar la buzunarul lor.
Deci tramvaiul 3 e out, 5 e out, 6-le ii scos din pix deja, urmeaza 1 si 8 cu ocazia asta. Daca primul e din cauza lui Ciuhandu, urmatoarele nu circula din cauza incompetentei actualei conduceri.
Cu putina perseverenta dispar si cele ramase. Hai ca poti robinho.
Incredibil cata ipocrizie pe Robu! I se propun 3 variante perfect legale si el nu si nu; crede ca totul e gratis ca la ei la bugetari, in timp ce pentru altii s-au gasit bani.
Robu sigur e din PNL? Cu atitudinea asta as fi jurat ca e de la PCR!
asta e robu…probabil era la fotbal cand cei de la elba vroiau sa rezolve problema. eu totusi ii cred pe oameni ca au trimis adrese catre primarie si au incercat…dar cum il stim toti un showman pe bufon…credea ca se lasa pagubasi si scapa fara sa trebuiasca sa depuna un efort in a fi cu adevarat primar…macar pt o zi. in momentul de fata l-as vota si pe dragnea primar…macar stiu o treaba :))
Bravo conducerii ELBA . S-a intors roata, mai repede decat se astepta acest nesimtit de PRIMAR . Nu toți sunt li găii si slugile tale si asta ar trebuii sa-ti intre bine la cap … cand faci pe desteptul tot timpul se va intoarve roata . Imi pare cu adevarat rau de oamenii.care ar fii beneficiat de acest servici normal din partea municipalitatii , dar atunci cand te crezi zmeu si nu-ti mai vezi lungul nasului o iei peste bot . EU AS INTREBA , DE CE STIIND DE SITUATIA CU ELBA , NU AU REZOLVAT ACEST SUBIECT ACUM 1 AN …? Pai va dau eu raspunsul … au crezut ca prin forta vor obtine acest acces … ei … au muscat-o !!!
Pot merge țăranii și o stație pe jos
Daca nu mai cumpara trotinete de 300000 EUR. (TREI SUTE DE MII DE EURO) POATE PLATI UN AN CHIRIA CA SA-I TREACA TRAMVAIELE, P ACOLO 😉
Nu merge cu toate asa de usor ca si cu demolarea garajelor…Vine si momentul cand va trebui sa platiti,nu doar sa fluturati lozinci
Doi liberali,care-si bat joc de cetatenii orasului Timisoara !
Bucla aia este pentru tramvaie de peste 40 de ani de cind stiu eu, probabil mai mult. Cum este deodata privata? Cine a dat-o la privat? Cum poate fi ceva public dat? Aia sa plateasca care au facut mis-masurile…
Degeaba incerci sa le explici la USR-istii tineri si frumosi. Dar fara minte si fara prea multe clase la scoala. Ei o tot tin cu privatul, ca el plateste taxe, ca el e perfect, ca are drepturi. Toate firmele private au drepturi doar voi prostii cetateni ai urbei.. NU AVETI!
Ce sa le explici la prosti cum e cu drepturi si libertati. Ca ei daca ar veni la guvernare v-ar taxa si aerul si mersul pe jos/bicicleta ca ii deranjati pe privati.
Mergeti si votati USR daca va place sa va fie ingradite drepturile. Nu sant PNL-ist. Dar aici Robu are dreptate. Directorul de la Elba ar trebui plimbat putin pe la DNA. Macar asa ca sa isi bage mintile in cap.
Daca Elba tot vrea bani pe o bucata de teren pe care a intrat suspect in proprietate, de ce nu blocheaza si Primaria drumul de pe platforma din Freidorf si sa ceara chirie e acces de 2 ori cat at cere Elba pentru bucla de la Gara?
Si Primaria e proprietara pe teren, ar putea plants flori si gazon in locul drumului de acces. Daca se ridica fustele in cap macar sa se ridice pana la capat
Treaba romaneasca… daca era o multinationala se intelegeau ei cu primaria ! Romanul e roman !
Păi tot Primăria e de vină. Cine a semnat că terenul pe care sunt linii de tramvai, obiective de securitate națională pentru care ai nevoie de acordul Armatei să le modifici, trebuie să răspundă penal, cu toți cei care ar fi trebuit să verifice.
Asta înseamnă să fi primarul unei localități, în care nu te-ai născut, să nu te intereseze de localnici . Sau poate reprezintă pe altcineva ?
Legea restitutio in integrum promovata de catre CONVENTIA DEMOCRATICA DIN ROMANIA -PNL, UDMR, PD, PNTCD, FDGerman a declansat aceasta mizerie nationala cand fabrica si-a luat si calea ferata, gradinita si chiar lacul de acumulare., Un stat IDIOT in asta locuim!
buna nu sunt eu cu comentarile .Dar de cand am fost copil au intors tramvaiele pe acolo. acuma dintr-o data nu se mai poate. banii astea!!! chiar s-a facut podul ok si dejaba.!!! Robu are dreptate !!! nu asi plati nimic la gunoaiele astea de la Elba !!!!
Nu este singura situatie de acest fel. Sunt multe locatii in care primaria a facut diverse constructii pe propietare privata fara autorizatie de constructie, fara acordul propuetarului si foloseate sau forteaza sa foloseasca abuziv propietatile private.
Iar tu daca vopsesti un gard iti iei amenda.
Doamne cât de idiot e acest nenorocit vremelnic primar. Câtă aroganță îi iasă din toți porii! Cum îi face el cretini pe toți ăia câte nu îi pupă poala. Mnoa, uite că nu e chiar așa cum spera nenorocitul ăsta vopsit. Măcar de ar face apoplexie mâine am scăpa de acest ordinar corupt. Patru ani de zile știa că e nevoie să rezolve problema. Timp de patru ani a frecat menta pe bani grei din mercedesul ăla primit șpagă. Patru ani de zile a dărâmat garaje, a scos arbori și a ținut mizeriile alea de palmieri. Patru ani a râs de noi și ne-a făcut în toate felurile, ca un bătrân comunist. Noa, lasă că se mai întoarce roata. Hai DNA, fă ce trebuie si bagă-l la răcoare. Să iasă când vine tata din sicriu din celulă, și să trăiască cât țin panselutele alea din parcuri!
Nu există unu mai arogant în toată țara, un infatuat de când era în facultate, un turnător ordinar.
Acolo s-au intors intodeauna tramvaiele , niciodata nu au avut unde Acum vine desteptu de director si spune ca e proprietatea lor Dar ei cum au ocupat toata strada ?? Abuz de putere!!!! Sa-i fie rusine il tine in sah un oras intreg De unde naiba a aparut si asta???
Niste gunoaie fara caracter, care prin diferite manevre financiare au ajuns peste noapte proprietari peste acea fabrica, blocheaza circulatia tramvaielor. Au uitat ce facilitati au primit la faza cu constructia noii fabrici. Nu urmaresc decit buzunarul lot propriu, angajatii sunt considerati niste negri pe plantatie, afacerile de deruleaza prin firmele unor actionari pentru a diminua cit mai mult profitul, in asa fel incit angajatii nu aiba prea multe beneficii. Sa fie intr-un fel “multumiti” ca ai oportunitatea sa lucreze pentru bunastarea celor care conduct societatea.
Se stia de problema nu de 4 ani, ci de peste 10 ani. Ca sa te duci la singura fabrica romaneasca din Timisoara care a supravietuit jecmanelii acolitilor celor care s-au perindat in functia de primar (in frunte cu actualul!) , a relocat productia din oras, eliminand poluarea ( in timp ce la cauciucuri si la detergenti , atitudinea e de pupat in cur, ca na, au spate!!!!), sa le bagi pumnul in gura si sa vrei gratis , sa incerci sa ii jefuiesti la drumul mare ca esti primar, e o masura a jegului inimaginabil din societatea actuala, si a jegului inimaginabil care este Nicolae Robu.
In loc sa ne mandrim cu aceasta fabrica, sa facem tot posibilul sa ne promovam valorile (da, indiferent cu cat cacat se arunca pe aici de tot felul de postaci , Elba este o valoare , un brand remarcabil!), pentru faptul ca nu cotizeaza la partid, se incearca un jaf la drumul mare . Iar cetatenii si-au pierdut mintile, si nu vad adevarata problema , nu vad cancerul !! Incompetenta autoritatii locale.
Faceti bucla altundeva!
De exemplu la Solventu!
La pușcărie cu toți acționarii de la Elba, trebuie ieșit în strada și demonstrat ca acest oraș nu e bătaia lor de joc, SA LE blocam și noi căile de acces către proprietățile lor… MIZERABILILOR. .. LA PUȘCĂRIE CU VOI
Art. 339. Din noul Cod Penal
(1) Instalarea de mijloace de semnalizare rutieră sau modificarea pozițiilor acestora, fără autorizație eliberată de autoritățile competente, de natură să inducă în eroare participanții la trafic ori să îngreuneze circulația pe drumul public se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
(2) Participarea în calitate de conducător de vehicul la întreceri neautorizate pe drumurile publice se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă.
(3) Cu aceeași pedeapsă se sancționează așezarea de obstacole care îngreunează sau împiedică circulația pe drumul public, dacă se pune în pericol siguranța circulației ori se aduce atingere dreptului la libera circulație a celorlalți participanți la trafic
verificat cine a semnat pentru privatizarea liniilor de tramvai, sigur a fost ilegal, comform legii nu se puteau privatiza, retroceda nici sosele nici strazi nici parcuri. pana atunci sa le plateasca chirie si sa le puna chirie pe terenu din freidorf la acelasi pret pe mp.
Noi romanii avem capacitatea extraordinara de a uita trecutul. Uitam azi chiar si cine ne-a dat in cap ieri. Uitam ca asa vrem sau uitam de frica sau uitam de nepasare, dar oricum uitam.
In cazul robu uitam tot timpul cate nu face acest primar pentru oras, uitam cum isi rezolva doar problemele lui si a camarilei.
Am uitat repede cum ciuhandu si camarila lui au dat centrul tiganilor, ai dat spitale tiganilor.
Acuma uitam cum robu da parcuri investitorilor sa ridice blocuri si acuma da chiar linii de tramvai. Uitam ca ani de zile nu l-a interesat pe robu sa rezolve problema statiei de masurare a aerului din sagului ca sa circule tramvaiul pe noua linie si uite ca 4 ani de zile nu l-a interesat sa rezolve problema de la Elba.
Dar vom uita si tot pe el o sa il votam! Felicitari timisoreni, felicitari romani!
Din cite am inteles HG834 a avut ca obiect ajutarea fabricilor proaspat privatizate sa functioneze in continuare. Astfel s-a dat catre fabrici terenurile conexe. Deci, terenurile au fost date catre firme sa functioneze, nu sa faca afaceri imobiliare. Deci, acum cind, fie au dat faliment, fie s-au relocat, terenurile trebuie sa revina in proprietatea statului. Repet, pentru a ajuta fabricile privatizate statul, noi, a transferat capital catre firme (terenuri, cladiri, utilaje). Dealtfel, valoarea terenului era obligatoriu sa se inregistreze in contul de capital social.Marindu-se capitalul social puteai accesa mai multe credite/linii de credit si erai mai credibil pe piata. In asta a contat ajutorul. Insa transferul de capital s-a facut pentru mentinerea si dezvoltarea productiei, nu pentru afaceri imobiliare, afaceri de fier vechi, etc.
Este adevarat ca primaria in frunte cu primarul debordeaza de incompetenta, pe de alta parte este de neinteles cum niste parveniti care au pus mana in conditii dubioase pe o fabrica s-au improprietarit cu liniile de tramvai. Unii dintre aia nici nu stiau unde e Timisoara cand tramvaiul circula deja pe acolo.
Primaria nu poate sa faca o investitie intr-un teren incert (sa cumpere un teren cu istoric neclar/discutabil).
Pe acest teren exista o cale de transport in comun ce apartine Primariei TM iar terenul a apartinut Statului Roman.
Daca (si spun daca pt ca asta reiese din articol) e propritate privata, PMT trebuie sa plateasca (dreptul la proprietate e garantat de Constitutie).
P.S. …si daca e asa…nu-i inteleg pe cei revoltati…voua vi-ar placea sa vina PMT sa va incalce proprietatea fiindca blocheaza accesul la un servici public ?!?
sunteti cativa pe aici care prin comentariile voastre vi se poate citi caracteru de rahat pe care il aveti, e v-as baga la racoare un pic sa va reveniti, si pro si anti robu