Consiliul Local Timişoara a adoptat, în luna aprilie, o hotărâre care prevede atribuirea terenului de 1.852 de metri pătraţi, din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, către Drumuri Municipale, această societate urmând să se asocieze cu un partener privat care să ridice o parcare cu cel puţin 500 de locuri pe amplasamentul respectiv.
SDM a anunţat, luni, organizarea selecţiei de oferte pentru noua parcare din spatele centrului comercial Bega.
„Societatea Drumuri Municipale (SDM) Timişoara organizează selecţie de oferte pentru construirea unei parcări supraetajate. SDM este interesată de partener-investitor pentru un contract de asociere in participaţiune. Colaborarea va duce la construirea şi exploatarea în comun a unei parcări supraetajate în Piaţa Foch Ferdinand, din spatele magazinului Bega. Selecţia partenerului se va face în conformitate cu caietul de sarcini aprobat prin Hotărârea de Consiliul Local nr. 173/ 15 aprilie 2014. SDM Timişoara va participa în asociere cu terenul pe care se va construi parcarea, deţinut în concesiune”, au anunţat reprezentanţii SDM, precizând că ofertele sunt aşteptate la sediul societăţii până în data de 3 iunie 2014, la ora 12.00.
Societatea Drumuri Municipale, care are ca acţionar unic consiliul local, a primit în concesiune terenul respectiv pe 49 de ani, în vederea amenajării unei parcări supraetajate în asociere cu un partener privat. Primăria ar urma să primească în schimb 1% din veniturile rezultate din exploatarea viitoarei parcări.
Partenerul privat va fi selectat de o comisie condusă de viceprimarul Dan Diaconu, din care vor mai face parte mai mulţi reprezentanţi ai SDM şi consilieri locali.
Asociatul poate propune orice soluţie tehnică, dar aceasta va trebuie să fie acceptată de primărie. Se recomandă o structură de metal, dar aceasta nu este obligatorie, antreprenorul putând veni cu propria propunere constructivă. Ca regim de înălţime se propune P+5, iar „faţada va trebui să respecte încadrarea în zonă”, au stabilit autorităţile locale.
Asociatul va trebui să vină cu banii pentru realizarea parcării. Trebuie să demonstreze, cu documente, că ar avea disponibilităţi băneşti de 3 milioane de euro, să garanteze că poate duce la bun sfârşit investiţia.
S-au stabilit şi nişte condiții eliminatorii prin caietul de sarcini. Printre altele, să se amenajeze cel puţin 500 de locuri de parcare, iar o parte să revină societăţii Drumuri Municipale. O altă condiţie vizează tarifele care vor fi practicate în viitoarea parcare.
„Ofertantul va oferta un număr minim de locuri de parcare de 500. Ofertantul va oferta o cotă parte a locurilor de parcare ce vor reveni în proprietate SC Drumuri Municipale Timişoara SA în proporţie de minim 20% din numărul de locuri total. Tariful de exploatare al parcărilor (adică tariful orar de închiriere pentru un loc de parcare) va fi limitat superior la nivelul mediei tarifelor practicate la parcări în zone centrale similare din cele mai apropiate trei oraşe ca număr de locuitori din România. (Ex: Cluj, Braşov şi Constanţa). Durata maximă de finalizare a construcţiei parcării va fi de 6 luni de zile de la eliberarea autorizaţiei de construire”, potrivit caietului de sarcini.
De altfel, ofertanţii ar urma să fie departajaţi în funcţie de numărul de locuri de parcare pe care îl propun, de câte locuri sunt dispuşi să cedeze societăţii Drumuri Municipale şi de durata de finalizare la cheie a parcării pe care o propun.
Citiți principiile noastre de moderare aici!