Este oficial, de tot ce înseamnă blocarea, ridicarea, transportarea, depozitarea şi eliberarea vehiculelor oprite/ staţionate neregulamentar şi a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al municipiului Timişoara se va ocupa Serviciul Administrare Parcări din cadrul fostei ADP, acum Drumuri Municipale. Aleşii locali au aprobat, marţi, un proiect de hotărâre în acest sens. Aceste servicii erau prestate şi înainte de ADP, dar contractul, încheiat în 2009, în urma unei licitaţii, a expirat chiar marţi.
Acum s-a optat pentru delegarea gestiunii, prin atribuire directă, către societatea care are ca acționar unic Consiliul Local Timișoara, pe încă 5 ani.
Deşi în contractul de delegare de gestiune se face referire şi la blocări, şeful Serviciului Administrare Parcări din cadrul Drumuri Municipale, Ionel Ursu, spune că momentan nu se mai fac blocări la roată – doar cele pe sistemul TimPark, care nu intră în acest contract -, ci doar ridicări, în cazul maşinilor care staţionează neregulamentar, împreună cu Poliţia Rutieră/ Poliția Municipiului, în baza unui protocol de colaborare cu Inspectoratul de Poliție, şi a autovehiculelor fără stăpân sau abandonate, împreună cu Poliţia Locală.
„Momentan nu se mai fac blocări, dar a fost prevăzută şi această activitate în contract. Înainte erau blocate autovehiculele parcate pe spaţiile verzi sau pe trotuare de exemplu, acum se pun acele autocolante pe parbriz. Blocările care se fac pe sistemul TimPark sunt o chestiune distinctă, se fac în baza regulamentului de parcare aprobat prin hotărâre de consiliu local, după trei penalizări fără plata staţionării”, ne-a declarat Ursu.
Dacă iniţial s-a propus, prin proiect, ca societatea Drumuri Municipale să achite o redevenţă lunară de 5% din cuantumul veniturilor încasate din serviciile prestate, bani ce vor ajunge la bugetul local, în plenul consiliului local au apărut alte propuneri.
Consilierul PDL Simion Moşiu a propus, printr-un amendament, ca redevenţa să fie de 10%. Primarul Nicolae Robu a fost de acord că 5% este prea puţin, chiar şi 10%, şi a venit cu ideea să fie de 15%. „Având în vedere că înainte, în urma unei licitaţii, redevenţa a fost 14%, eu v-aş propune acum să fie 15%”, a propus Robu. Moşiu a fost de acord, iar amendamentul său a fost aprobat.
Tot Moşiu a propus ca operatorul să-şi desfăşoare activitatea între orele 8.00-17.00, în condiţiile în care programul propus iniţial pentru activităţile de blocări – ridicări era de luni până vineri în intervalul orar 8.00-20.00.
Un alt amendament aprobat a venit din partea consilierului PNL Ciprian Jichici. El a cerut să se prevadă expres că SDM, concesionarul, „răspunde de modul de ridicare, depozitarea şi paza autovehiculului”.
S-au stabilit și noi tarife pentru serviciile ce vor fi prestate de inspectorii Drumuri Municipale, puţin mai mici faţă de cele practicate până acum: pentru blocarea la roată – 100 de lei/ vehicul, cu TVA (faţă de 104 lei); pentru ridicarea şi transportul vehiculului oprit/ staţionat neregulamentar – 500 de lei (faţă de 572), cu TVA; pentru ridicarea vehiculului abandonat sau fără stăpân – 250 de lei (faţă de 270), cu TVA; pentru depozitare – 5 lei/ zi/ vehicul, cu TVA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!