Societatea Drumuri Municipale (SDM), care are ca acţionar unic consiliul local, a primit prin atribuire directă, prin contract de concesiune, pe 49 de ani, terenul de 1.852 de metri pătraţi din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, din spatele centrului comercial Bega, în vederea amenajării unei parcări supraetajate în asociere cu un partener privat. Primăria ar urma să primească în schimb 1% din veniturile rezultate din exploatarea viitoarei parcări.
Aleşii locali au aprobat şi un caiet de sarcini privind selecţia partenerului de asociere şi negocierea contractului de asociere în participaţiune pentru realizarea şi exploatarea parcajului public din Piaţa Ferdinand Foch. Partenerul va fi selectat de o comisie condusă de viceprimarul Dan Diaconu, din care vor mai face parte mai mulţi reprezentanţi ai SDM şi consilieri locali.
Asociatul poate propune orice soluţie tehnică, dar aceasta va trebuie să fie acceptată de primărie. Se recomandă o structură de metal, dar aceasta nu este obligatorie, antreprenorul putând veni cu propria propunere constructivă. Ca regim de înălţime se propune P+5, iar „faţada va trebui să respecte încadrarea în zonă”, au stabilit autorităţile locale.
Asociatul va trebui să vină cu banii pentru realizarea parcării. Trebuie să demonstreze, cu documente, că ar avea disponibilităţi băneşti de 3 milioane de euro, să garanteze că este sustenabil să ducă la bun sfârşit investiţia.
S-au stabilit şi nişte condiții eliminatorii. Printre altele, să se amenajeze cel puţin 500 de locuri de parcare, iar o parte să revină societăţii Drumuri Municipale. O altă condiţie vizează tarifele care vor fi practicate în viitoarea parcare.
„Ofertantul va oferta un număr minim de locuri de parcare de 500. Ofertantul va oferta o cotă parte a locurilor de parcare ce vor reveni în proprietate SC Drumuri Municipale Timişoara SA în proporţie de minim 20% din numărul de locuri total. Tariful de exploatare al parcărilor (adică tariful orar de închiriere pentru un loc de parcare) va fi limitat superior la nivelul mediei tarifelor practicate la parcări în zone centrale similare din cele mai apropiate trei oraşe ca număr de locuitori din România. (Ex: Cluj, Braşov şi Constanţa). Tariful va fi actualizat la fiecare 6 luni calendaristice. Durata maximă de finalizare a construcţiei parcării va fi de 6 luni de zile de la eliberarea autorizaţiei de construire”, potrivit caietului de sarcini.
De altfel, ofertanţii ar urma să fie departajaţi în funcţie de numărul de locuri de parcare pe care îl propun, de câte locuri sunt dispuşi să cedeze societăţii Drumuri Municipale şi de durata de finalizare la cheie a parcării pe care o propun.
Proiectul de hotărâre propus de Executivul primăriei a fost aprobat cu mici modificări în plenul consiliului local.
„Eu sper că până la sfârșitul acestui an vom avea acea parcare în spatele magazinului Bega, pe terenul care reprezintă acum o parcare la sol. Am dat undă verde pentru demararea procedurilor în vederea găsirii unui investitor privat care să realizeze acea parcare cu circa 500 de locuri. Proiectul a trecut în formă inițială, practic au fost niște amendamente nesemnificative, nu ceva care să schimbe fondul… Unul a înlăturat o prevedere care ar fi impus ca gestiunea parcării să fie făcută de personal din partea SDM. Era o anomalie, eu n-am dorit așa ceva și am susținut amendamentul respectiv, este normal ca cel care face investiția să și gestioneze parcarea pentru a-și putea recupera cât mai bine banii și pentru a face și profit. Celălalt amendament a vizat textul nou care să prevadă că acel investitor își va administra parcarea cu propriul personal”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Rămâne de văzut dacă se vor găsi investitori interesaţi să se implice în condiţiile impuse de administraţia locală.
Articole pe aceeași temă:
Incep demersurile pentru o parcare cu 500 de locuri in centrul Timisoarei. Se cauta investitori
Citiți principiile noastre de moderare aici!