Toate cele șapte vaporașe achiziționate de municipalitate și care ar fi trebuit să facă transport public pe Bega au ajuns la Timișoara încă din vara acestui an, ele fiind inaugurate de primarul Nicolae Robu chiar de ziua sa. Deși au trecut mai multe luni de la acel moment, vaporașele nu pot fi folosite în scopul în care au fost achiziționate.
Primarul Nicolae Robu explică: „RATT a primit aprobare să fie şi operator de navigaţie, este un pas făcut, drept urmare la ora actuală în obiectul de activitate al RATT intră şi transportul cu vaporaşe, cu ambarcaţiuni navale. Asta s-a întâmplat, pentru restul nu este încă soluţie. Trebuie, cum v-am explicat în urmă cu două săptămâni când am discutat subiectul cu domnul ministru Buşe, trebuie ca Administraţia Apelor să intre într-o structură – nu ştim juridic – împreună cu primăria, pentru că noi nu putem să cedăm suprafaţa de teren pe care am amenajat staţiile, că am pierde fondurile europene. Și atunci administraţia Apelor nu vrea să cedeze către primărie tot ce înseamnă canalul Bega, deşi bine ar face să cedeze, pentru văd că nu are fonduri nici să îşi termine acea clădire superbă a oraşului şi nu are fonduri nici să cureţe Bega. Și cetăţenii cred că este primăria. Și când se vorbeşte de primărie, în mintea oricui este primarul vinovat că Bega nu e bine întreţinută. Dacă ar aparţine primăriei, nu s-ar mai vedea buruieni pe suprafaţa apei, noi am face curăţenie, am păstra Bega aşa cum merită să fie, dar deocamdată nu avem soluţie.”
Vă reamintim că fiecare din cele șapte vaporașe a costat 250.000 de euro. Ele ar fi trebuit să fie folosite pentru transportul în comun, o premieră în România. Însă, după ce le-au achiziționat și au investit bani și în pregătirea „marinarilor”, reprezentanții municipalității și ai RATT au realizat că legislația actuală este mai complicată decât au crezut inițial.
Articole pe aceeași temă:
Plimbarile cu vaporasele pe Bega, ilegale pentru moment. Au uitat sa verifice legislatia
Citiți principiile noastre de moderare aici!